Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det positivt overfor Google, at have et søgeord i domænenavnet, som linker til et andet domæne?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har læst en del rundt her på Amino i lang tid efterhånden, og nu har jeg så lige selv et spørgsmål, som jeg håber der er en der kan svare på.

Et eksempel. Hvis min webshop nu hedder "hjemogbyg.dk", hvor jeg sælger vinduer, og jeg ikke ligger på forreste side på google, når jeg f.eks. søger på "vinduer". Hvis nu at jeg køber domæne navnet "vinduer.nu", og dette domæne sender alle besøgende over til "hjemogbyg.dk", vil dette hjælpe mig, til at få en bedre placering på google?

Håber jeg har formuleret mig godt nok, ellers må i gerne stille yderligere spørgsmål.

Vh. Lars

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 06:46

Hej Lars

Hvis du placere dit nye site hos en anden host og under et andet navn og poster relevante artikler på den

med links til dit hoved domain vil du kunne opnå ranking det er det bedste

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Mar 10
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 08:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars.

Du vil ikke opnå noget med en ren redirection i forhold til google.

Som overstående også skriver, er det eneste der kan gavne dig er at fylde vinduer.nu med relevant indhold og søgemaskineoptimere denne siden, hvor du så linker og til din egen webshop. Men samtidig du gør dette kan du også danne et affiliate lignende forhold hvor du kan smide nogle reklamer ind på vinduer.nu og i den forbindelse få besøgende igennem til din webshop.

Mvh.
Casper

Tilmeldt 27. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:03

Mange tak for de fine svar :-)

Men hvis nu, at jeg bare gerne vil findes på ordet "vinduer", og jeg har det domæne der hedder "vinduer.nu", som godt nok linker videre, vil "vinduer.nu" så ikke komme op som et af de øverste søge resultater?

Tror jeg fik formuleret mig lidt forkert i mit første spørgsmål, det jeg gerne vil, det er at få en god placering på google med søgeordet "vinduer", og så gør det ikke noget at det er vinduer.nu der kommer som et af de første resultater, som så bare linker ind til hjemogbyg.dk

Mvh Lars

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:12

Hej Lars

Vinduer.nu har umiddelbart en fordel i forhold til at ranke på netop søgningen 'Vinduer', da det er et 'Exact Match Domain' du har dig. Og derfor antager Google at det må være rimelig relevant for brugeren. Men før at du kan ranke det domæne skal du have en eller flere tekster omhandlende vinduer op på vinduer.nu.

Så kan du eventuelt lave en knap der hedder "Mere info/Køb nu" til din egen hjemmeside der forhandler 'Vinduer'. Du kunne også bare linkbuilde til din egen hjemmeside og sørge for at omkring(og max) 20% af din ankertekst i dine backlinks er "vinduer".

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:26

Lars Vegas:

Hej Aminoer,

Jeg har læst en del rundt her på Amino i lang tid efterhånden, og nu har jeg så lige selv et spørgsmål, som jeg håber der er en der kan svare på.

Et eksempel. Hvis min webshop nu hedder "hjemogbyg.dk", hvor jeg sælger vinduer, og jeg ikke ligger på forreste side på google, når jeg f.eks. søger på "vinduer". Hvis nu at jeg køber domæne navnet "vinduer.nu", og dette domæne sender alle besøgende over til "hjemogbyg.dk", vil dette hjælpe mig, til at få en bedre placering på google?

Håber jeg har formuleret mig godt nok, ellers må i gerne stille yderligere spørgsmål.

Vh. Lars

Hej Lars

Jeg vil bestemt ikke råde dig til at købe et .nu domæne for at ranke for noget på dansk. Hvis du har nogen effekt af sådan et dansk søgeordsdomæner på en stillehavsstats domæneendelse, er det en stakket frist.

Søgeordsdomæner skal være .dk for at være nogenlunde fremtidssikre. Og skal de være noget andet, skal de maks være .com, .net eller .org. 

Og ikke engang vinduer.dk er fremtidssikkert i forhold til at give dig medvind i rankings på dét søgeord. Det kræver i hvert fald at du opbygger en virkeligt god side og brander den for alvor, hvis du skal være nogenlunde sikker på effekten fremadrettet. 

Som nævnt i tråden er der ingen effekt af at redirecte et søgeordsdomæne.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:35

Rasmus K:
Vinduer.nu har umiddelbart en fordel i forhold til at ranke på netop søgningen 'Vinduer', da det er et 'Exact Match Domain' du har dig.

EMD domains har ikke længere nogen fantastisk fordel i Google.

Det er dog ikke ret længe siden Google kom med den udmelding - så det er nyt.

http://www.seomoz.org/blog/googles-emd-algo-update-early-data

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:57

Jonas Jørgensen:

Rasmus K:
Vinduer.nu har umiddelbart en fordel i forhold til at ranke på netop søgningen 'Vinduer', da det er et 'Exact Match Domain' du har dig.

EMD domains har ikke længere nogen fantastisk fordel i Google.

Det er dog ikke ret længe siden Google kom med den udmelding - så det er nyt.

http://www.seomoz.org/blog/googles-emd-algo-update-early-data

Enten er ingen af mine EMD's blevet ramt, eller også er den EMD-opdatering slet ikke rullet ud på Google.DK endnu. Det sagt så er heller ingen af mine tykke EMD sider blevet ramt på den engelske. Kan det ikke være at Google har sigtet efter de meget tynde EMD sider?

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1745
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:38

Rasmus K:
Kan det ikke være at Google har sigtet efter de meget tynde EMD sider?

Jeg har nu heller ikke oplevet at blive slagtet i Dk...endnu.

Det er muligt, at der kun har været tale om de helt elendige sites f.eks. MFA -  eller som du selv nævner, måske ændringerne ikke er udrullet i Dk endnu.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:46

Rasmus K:
Kan det ikke være at Google har sigtet efter de meget tynde EMD sider?

Jeg har en der er så tynd at jeg vil sige det kun er en WordPress-installation endnu. Ligger nr 1 på en anonym søgning på domænenavnet. Jeg kan se at der i hvert fald er nogle webdesignere og deslige, som har stilet efter det søgeord længe før jeg lavede installationen :-D

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)