Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content spørgsmål - hvornår er det et problem?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder og skriver tekster til et nyt website, og har i den forbindelse et spørgsmål til Duplicate Content.

Jeg har tre produktsider, som beskriver tre forskellige abonnementsniveauer af samme produkt. Siden der er tale om det samme produkt, hvor man bare får flere features jo mere man betaler, vil der jo være features som går igen på alle tre sider, hvorfor beskrivelsen af disse fælles features vil gå igen.

Er det et problem ift. DC?

Må der ikke være noget DC overhovedet på siderne, eller er det okay hvis eks. 25% af indholdet er det samme, og de resterende 75% er unikt?

Mvh Carsten

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Jacobsen:
Må der ikke være noget DC overhovedet på siderne, eller er det okay hvis eks. 25% af indholdet er det samme, og de resterende 75% er unikt?

Med det setup bør du ikke komme i problemer, Carsten.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:05

Super!

Ellers ville jeg også mene, at Google var lige lovlig hysterisk :-)

Tak,

Carsten

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:16

Thomas Rosenstand:

Carsten Jacobsen:

Jeg er i gang med en lang blog-serie, der omhandler en bestemt musik-genre i et bestemt årti - indtil videre hele 40 volumes. Vil der her være et problem, hvis jeg bruger den samme indledning på cirka 4-5 linjer i hvert enkelt blogindlæg, hvis ellers resten af indholdet er 100 % unikt?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:44

Volt & Volume:

Thomas Rosenstand:

Carsten Jacobsen:

Jeg er i gang med en lang blog-serie, der omhandler en bestemt musik-genre i et bestemt årti - indtil videre hele 40 volumes. Vil der her være et problem, hvis jeg bruger den samme indledning på cirka 4-5 linjer i hvert enkelt blogindlæg, hvis ellers resten af indholdet er 100 % unikt?

Det kommer an på hvor meget indledningen fylder i dine blog indlæg. Hvis selve dine blog indlæg er på 500 ord+, så burde det umiddelbart ikke være noget problem. 

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:49

Rasmus K:

Volt & Volume:

Thomas Rosenstand:

Carsten Jacobsen:

Det kommer an på hvor meget indledningen fylder i dine blog indlæg. Jeg går udfra at de er på 300-500 ord+, også burde det umiddelbart ikke være noget problem. 

Hej Rasmus. Tak for svar. Hvert blogindlæg fylder som minimum 500 ord!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 00:02

Det vil uden tvivl være det bedste, hvis alle produktbeskrivelserne er fuldstændig unikke.

Jeg har stået i samme problemstilling i min webshop www.styleguy.dk, hvor der er tale om mange af de samme produkter, hvor den eneste forskel er farve. På trods af, at den eneste forskel på f.eks. vores smalle slips er farven, så har vi valgt at skrive unikke produktbeskrivelser til hvert produkt.

Det tager uden tvivl længere tid at skrive unikke produktbeskrivelser til hver enkelt produkt, men det vil give bedst i den sidste ende. Det kan naturligvis være svært at blive svært, at blive ved med at finde på nye beskrivelser til produkter, der minder rigtig meget om hinanden. Mit råd til dette er, at man ikke skriver alt for mange produktbeskrivelser i træk, men i stedet tager et break.

Venlig Hilsen
Martin Dyrhøj

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:49

Martin Dyrhøj:
Det vil uden tvivl være det bedste, hvis alle produktbeskrivelserne er fuldstændig unikke.

Ja, det er der vist ingen tvivl om ville være det bedste. Men jeg vil gerne gøre det meget gennemskueligt for potentielle kunder som besøger sitet, at Feature A er den samme i Produkt 1, Produkt 2 og Produkt 3. Min frygt er, at hvis jeg beskriver Feature A forskelligt, vil den også blive opfattet forskelligt. Og det er jeg ikke interesseret i. 

Jeg tænker mindst ligeså meget på konvertering, som jeg tænker på søgemaskineoptimering

Mvh Carsten

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 00:58

Carsten Jacobsen:

Martin Dyrhøj:

Ja, det er der vist ingen tvivl om ville være det bedste. Men jeg vil gerne gøre det meget gennemskueligt for potentielle kunder som besøger sitet, at Feature A er den samme i Produkt 1, Produkt 2 og Produkt 3. Min frygt er, at hvis jeg beskriver Feature A forskelligt, vil den også blive opfattet forskelligt. Og det er jeg ikke interesseret i. 

Jeg tænker mindst ligeså meget på konvertering, som jeg tænker på søgemaskineoptimering. 

Mvh Carsten

Ja okay, jeg kan godt følge din tankegang. I forhold til konvertering vil det nok være klogest.

Venlig Hilsen
Martin Dyrhøj

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)