Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at finpudse mine forretnings-ideer i 2013

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager hatten af og siger pæn godaften til alle sammen herinde.
Jubiiiiiii Amino, længe live, endelig har jeg fundet et sted, hvor jeg kan lufte mine ideer og håbe på høre andres mening,forslav,råd om dem. Sagen er den, at jeg har gået med nogle ideer  nogle år nu og  har  aldrig sådan turde gå videre fra idefasen. Det er simpelthen af to grunde.
1. Jeg har en familie som skal forsørges så er lidt forsigtig med bruge pengene og tid.
2. Jeg mangler markedsinfo og erfaring.

Men jeg er NU simpelthen nød til at komme videre fra min ideface for mit "indre stemme" er begyndt skubbe på. Vi lever trods alt engang og jeg vil gør et forsøg og giv mig 100% for tilfredsstille mit "indre stemme".

Det fælles for mine ideer er, at de skal kunne udføres ved siden af mit fuldtidsjob.

1.Ide:

Ideen er meget simpel. Jeg importere "produktere" og sælger dem til pizzarier,kiosker. Det kan f.eks være ost,burgerbrød,mel osv.
Mit problem: Jeg vil ikke introducere et nyt produkt og vil sælge eksisterende produkter.Jeg har lidt svært ved hvordan jeg skal komme ind i marked for der findes mange store spillere på marked og deres priser er rigtige lave. Deres priser hænger nok sammen med De har et stort volume og har kapital. Jeg har desværre kun 100.000-150.000 kr. og det skal bruges til indkøb af vare, distribution og lager.
Måske kan jeg KUN importere kun ET produkt og så bygge videre derfra. Men er det nu en god ide.

2. Idé: 

Importere slik og sælge til kiosker.Det specialle ved slikket er, at de ikke indholder Animalsk bestanddele. Slikket er for alle med søde tand og håber det tiltrækker også den store gruppe muslimer i kbh , som f.esk ikke er glad forAnimalsk fedt osv.
Der findes rigtige mange slags slik i forvejen, hvad gør kiosker ville sælge mine slik og andre vil købe dem ?

Så hvad er så mit formål med skrive om mine idér ?
Jo jeg håber  høre Jeres mening om dem og enda hvordan jeg skal prøve gribe det an for komme ind i markedet.

Jeg takker for Jeres hjælp på forhånden

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 00:13

To umiddelbare tanker.

- Drop fødevarer. Det kræver specialle tilladelser og kontrol som hurtigt kan blive en belastning.

- Lad være med at sælge de samme ting som de allerede etablerede leverandører. Du får meget svært ved at konkurrere på prisen, som typisk er det dine kunder (pizzaria, kiosk, mv) konkurrerer på.

Jeg syntes vinklen med at målrette hvad du end kommer til at lave mod muslimer er god. Det tror jeg også kunne fungere ved at sælge ting online, f.eks. via en webshop.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 01:17

Hej

Mit svar tager udgangspunkt i at være en etnisk dansk mor med etnisk danske børn - som har temmelig mange mere eller mindre muslimske venner fra skolen, fritidsklub etc. 

Vi bor i København.

Når mine børn holder fest for deres venner - danske såvel som forskellige etniske - er al svinekød bandlyst.  Hverken muslimer eller jøder spiser svinekød, og vi andre kan såmænd sagtens undvære. Så frem for at lave indviklede mærkningssystemer, holder vi bare svinekød ude. Ingen savner det.

Men - især da børnene var yngre - et par muslimske fædre var temmelig emsige med at tjekke, at vingummien var uden spor af svin. 'Svin i vingummi??' tænkte vi andre, men de havde jo ret - det VAR spor af svin i Haribos vingummi. Så slut med det - også. I øvrigt en klam tanke - jeg havde ikke lige kombineret børneslik og flæsk :-(

Som mor til et par børn savnede jeg et par tydelige alternativer. Jeg tager gerne hensyn til folk, der ikke spiser/tåler A,B,C, men hvad så??  Hvad skal jeg købe? Jeg gider ikke være sekterisk og kun købe 'etnisk slik'. Samtidig vil jeg gerne købe slik, alle børnene kan spise, og jeg føler heller ikke specielt for at stå og nærlæse varedeklarationer skrevet med virkelig lille skrift. 

Derfor forslag: Hjemmeside med 'Hvad skal jeg gøre - jeg får muslimske gæster?' Jeg ville næppe være kioskkunde, da de har for lille omsætning og derfor er slikket blevet kedeligt. Jeg ville i dit sted satse på økologiske supermarkeder, på Irma - og om kort tid på Netto. Mit gæt er, at der er kundegrundlag for ikke-animalsk slik - i hvert fald i Kbh.

Forslaget er bare baseret på egne erfaringer/refleksioner - så du skal selvfølgelig lige overveje selv ..

Held & lykke med det

/Marianne

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 09:44

Jeg vil fraråde dig, at basere en forretning med kiosker og pizzarier som grundlag - simpelthen fordi der er alt for meget snyd, særligt med momsen. Dette er min påstand uden egentlig at have dokumentation for det, men jeg har dog kendskab til folk i branchen og det jeg har set er ikke kønt! Årsagen til de lave priser er ikke nødvendigvis god forretningssans, men også en del kreativitet hvad angår momsregnskab.

Mht. importere produkter målrettet muslimer, er en god ide - jeg selv er en del af www.nasiha.dk, som er en webshop med fokus på muslimer i Danmark. Vi er interesseret slik uden animalske bestanddele, samt fri for alkohol - dette ikke blot målrettet børn, men generelt alle - fx luksus chokolade. Så kan du give os et godt tilbud på det, så er vi interesseret i at købe - husk dog, at vi stadig er en mindre webshop og har ikke mulighed for at købe meget store mængder :-)

Ellers lyder det som om, du gerne vil importere og sælge - her vil jeg anbefale dig, at tale med flere forskellige typer mennesker og få spurgt indtil hvad de kunne ønske sig at købe Danmark, men som de ikke kan - der flere som handler online i andre EU-lande, da mange produkter ikke kan købes herhjemme. Gå ind på www.alibaba.org og søg efter produkter, se om du kan finde noget interessant. Ellers søg på webshops i andre land og se hvad de sælger, måske kan du finde interessante produkter som kan sælges herhjemme.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)