Hej amino'er. Den seneste tid har jeg fuldt med i diverse indlæg m.m. og gjort mig mere og mere bekendt med sitet her. Har længe gået med en lyst i mig til at starte min egen tømrer- & snedker virksomhed og det er så endelig blevet realiseret. Jeg har baggrund som snedker i godt 5 års tid og er nu påbegyndt bygningskonstruktør uddannelsen som en udvidelse på dette. Det vil i fremtiden enten resulteret i kombineret rådgivning og tømrer virksomhed som selvstændig eller mere fokuseret på rådgivning og større byggerier som broer, tunneller m.m. Men ihvertfald da jeg startet på uddannelsen for godt 6 måneder siden og har forladt byggepladsen, har jeg ikke kunne holde mig tilbage for fristelsen og starte mit eget op sideløbende. Fordelen er her jeg kan kombinere det med vores undervisning i virksomhedsdrift og administration. Jeg har massere af erfaringer med det indvendige i byggeriet og er ikke så meget med på tagkonstruktioner m.m. men det er jo naturligt da jeg ikke gik den vej. Hvis i har lyst til at spørge mig til råds om køkkener, inventar, akustik, cnc erfaringer, gulve, carporte osv osv. så vil jeg gøre mit bedste i at svare på det i søger. Da jeg ikke har drevet virksomhed før og har et mindre kundeklientel kunne jeg forstille mig at jeg vil spørge om diverse spørgsmål vedr. drift af firma og de udfordringer jeg vil støde på fremadrettet og jeg vil med glæde stå til rådighed hvis der er nogle herinde som har behov for en håndværker selv eller i deres omgangskreds. Da jeg læser videre fuldtid bliver firmaet kort som en side beskæftigelse og størstedelen af tiden hvor der kan arbejde vil realistisk set være i weekenderne + 1½-2 måneder sommerferie og andre pauser mellem semestre på 2-4 uger. Med venlig hilsen Frederik Johan Lunøe Tømrer- & Snedkermester |
Hej Frederik,
Velkommen på Amino.
Der er masser af debattører på Amino, som har stået i lignende situation med overvejelserne, om forretningsidéen nu kan holde vand, og hvordan den bliver bedst muligt realiseret.
På Amino finder du mange iværksættere, som velvilligt deler ud af egne erfaringer og råd.
Endnu en gang velkommen til.