Jeg nyder godt af Google Analytics realtime data, men er det muligt at se flere profiler på en gang? Jeg har flere forskellige sider tilknyttet min bruger og kunne godt tænke mig at overvåge mere end en ad gangen. Er det muligt?
Jeg nyder godt af Google Analytics realtime data, men er det muligt at se flere profiler på en gang? Jeg har flere forskellige sider tilknyttet min bruger og kunne godt tænke mig at overvåge mere end en ad gangen. Er det muligt?
Dbh Lars
Hvad jeg har gjort - er at tilføje flere google analytics accounts til samme side - så jeg pusher data til 2 konti, en til den specifik side - og 1 der hedder 'aggregated'.
Samme metode bliver brugt hvor jeg arbejder - og fungere fint med realtime data
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Som jeg læser det, så har du tilføjet forskellige google accounts til et website. Men det giver vel ikke mulighed for at se to websites på samme bruger, på samme tid?
Som jeg læser det, så har du tilføjet forskellige google accounts til et website. Men det giver vel ikke mulighed for at se to websites på samme bruger, på samme tid?
Som du kan se på billedet ovenfor - så har jeg 2 konti, jeg pusher data til -b.__setAccount er min 'aggregated' account - som indsamler data for alle sider jeg har lavet - det giver i google analytics noget lign:
Ved brug af 'Overview' har jeg muligheden for at realtime stats (og normale stats) for alle sider sammenlagt. Det er en anden måde at løse dit problem på - men rigtig mange firma'er bruger den
Et eksempel over besøgende for at vise det faktisk virker:
(Det røde er sat over for ikke at give et præcist tal)
Men med overstående mulighed er det ihvertfald muligt - og kræver kun du opretter en 'profile' ekstra i Google Analytics, som du sætter ind sammen med den anden.
Arh okay, så er jeg med - tak for den gode forklaring.
Men min mening var at jeg ville se samme vindue, blot for to forskellige sider. Så jeg stadigvæk har forskellig info for hver forskellig side. Kan det lade sig gøre?
Men min mening var at jeg ville se samme vindue, blot for to forskellige sider. Så jeg stadigvæk har forskellig info for hver forskellig side. Kan det lade sig gøre?
Hvis det er på 2 forskellige google accounts - så tror jeg ikke, hvis begge sider er under samme 'account' (ikke profile, profile er den du sætter på din side) - så kan du jo altid åbne 2 vinduer i browseren, med google analytics på hver - og så har du data for 2 sider. - er det noget lign. det?
Hvis det er på 2 forskellige google accounts - så tror jeg ikke, hvis begge sider er under samme 'account' (ikke profile, profile er den du sætter på din side) - så kan du jo altid åbne 2 vinduer i browseren, med google analytics på hver - og så har du data for 2 sider. - er det noget lign. det?
Ja, det er lige præcis det jeg søger. Håbede dog på at der var en løsning indbygget i GA til det, men det tyder det på at der ikke er :) Jeg må gøre det old fashioned. Tak for hjælpen!
Et alternativ kunne evt. være www.livecounter.dk som jeg selv bruger med tilfredshed.
Venlig Hilsen
Martin Dyrhøj
Det eneste problem jeg har set ved livecounter er, at det oftest er rigtig sløvt - især hvis man har besøgende længere væk end EU - så det er en performance issue desværre :/