Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor meget skal jeg tjene om dagen

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Min vinduespudser får normalt ca. 1.700 kr (incl. moms)  for ca. 3 timers arbejde. Men her skal der også bruges stige både inde og ude, og der er ovenlysvinduer (kan nås indefra). Men vores hus er heller ikke et helt almindeligt parcelhus.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 10:36

priserne er dernede ja . altså planlægning er altid en stor del af hverdagen for en vinduespudser . man siger gerne fra 1 til 10 vinduer så koster det omkring 50 til 80 kr . så ja der skal en del til .

Professionel vinduespolering med 10 års erfaring.

http://kronepolering.dk/

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 10:40

expert-polering:

priserne er dernede ja . altså planlægning er altid en stor del af hverdagen for en vinduespudser . man siger gerne fra 1 til 10 vinduer så koster det omkring 50 til 80 kr . så ja der skal en del til .

Der findes vel værktøjer du kan bruge i planlægningen? hvor du koder kunderne ind på adresse, og kalender, hvorefter den laver optimeret kørselsguide og måske endda kommunikerer ud til kunden på sms når du er på trapperne?

Ellers burde man da overveje at udvikle sådan et system

Fra Kalundborg
Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 11:01

der findes systemer der kan det hele. de er dog dyre og i en opstarts fase er det ikke optimalt . starter jo fra bunden med 0 kunder . så jeg prøver at holde alle udgifter langt nede .

Professionel vinduespolering med 10 års erfaring.

http://kronepolering.dk/

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 52
Fra  grundahl+co Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

At regne med en daglig brutto-omsætning på min. 1.500 kr., er nok meget fornuftigt. Det giver også en mdl. min. brutto-omsætning på ca. 33.500 kr. (hvis man regner med den gode gamle tommelfingerregel, på gennemsnitligt 22.2 arbejdsdage/mdl.), så vil der også være små 4.500 kr./mdl. til driftudgifter mv., som pudsegrej/-midler, telefon, markedsføring, bil & brændstof mv., foruden nævnt løn, skat & moms.
Men tror du vil få rigtig stor glæde af, at lave et forholdsvis detaljeret budget allerede nu, giver godt overblik - er tit der det går galt.

Dernæst, arbejdsdage med effektiv produktionstid på 9 timer dagligt, og derudover administration/regnskab/kundebesøg mv., løber man meget hurtigt sur i - tror du gør klogt i at regne med, som en anden vidst også skrev, gennemsnitligt ca. 4 timer effektiv/faktureret produktionstid dagligt. Så er der luft til alt det andet du også skal nå i firmaet + du slipper stress og ødelagte aftner/weekender, hvor familie og venner gerne vil være sammen med en :)

Pris-dumping er rigtig farligt at køre med, du får aldrig prisen op til normalpris igen. Kunderne vil aldrig acceptere det, og vil med næsten usvigelig sikkerhed forlade dig til fordel for konkurrenten.
Fik i tidernes morgen et godt råd mht. prissætning; indfang kunderne på rimelige priser, god service, giv lidt ekstra og kvitter med god rabat hvis kunden kommer bliver fast. - Gå efter langtidskunderne (erhverv), lav evt. kontrakt mod god rabat, og måske du også kan servicere dem med toiletpapir, håndklædepapir, sæbe mv., som lidt ekstra.

Held & lykke :)

/Christoffer

grundahl+co - kommunikationsdesign & reklame

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15082
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:06

expert-polering:

hvis et hus koster 100 kr udvendigt og tager 15 min at pudse. så kan jeg køre tid i regnet pudse 3 på en time forudsat at mine kommende kunder ligger relativt tæt på hinanden. altså 300 kr jeg skal så som minimum fylde dagen ud med 5 timer for at kunne overleve .

Uden at lyde som en pessimistisk person, så er det alt alt alt for optimistisk, med mindre du bor i en by uden trafik... Ellers skal samtlige 15 kunder bo meget meget tæt!

I og med at du bruger udtrykket "kommende kunder", så lyder det ik som om, at du kender dine kunders location, hvilket blot bør ovenstående regnestykke meget meget meget upræcist...

13.500 kr udbetalt pr måned som minimum i opstartsfasen er meget. Måske du skulle kigge på dine faste omkostninger, og se om du ik kan gøre dem mindre et par steder. For ellers kommer du til at sidde meget hårdt i det, og markedet for vinduespudsere er mega presset pt.

Når du allerede har valgt, at du vil følge de lave priser, så er der ingen rabatter eller alternative muligheder for prisregulering, hvis du på et eller andet tidspunkt mangler kunder. Faktisk kan det være katastrofalt, da du ender med, at tabe penge på opgaver, hvis du bliver for presset, og akut skal vinde nye kunder...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)