Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvor meget skal jeg tjene om dagen

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Aminoer .

jeg har et spørgsmål . jeg skal have minimum 13500 udbetalt fra mit firma om måneden. kan jeg regne ud hvor meget jeg så skal tjene om dagen. da jeg var løn arbejder skulle jeg pudse vinduer for 1200 kr om dagen for at have en okay løn . men nu skal jeg jo svare moms og betale skat og diverse . er der en nem måde at regne det ud på . er ikke en haj til tal. håber der sidder en og kan hjælpe mig .

Professionel vinduespolering med 10 års erfaring.

http://kronepolering.dk/

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 07:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

expert-polering:

hej Aminoer .

jeg har et spørgsmål . jeg skal have minimum 13500 udbetalt fra mit firma om måneden. kan jeg regne ud hvor meget jeg så skal tjene om dagen. da jeg var løn arbejder skulle jeg pudse vinduer for 1200 kr om dagen for at have en okay løn . men nu skal jeg jo svare moms og betale skat og diverse . er der en nem måde at regne det ud på . er ikke en haj til tal. håber der sidder en og kan hjælpe mig .

Jamen hvis du minimum skal have 13500 udbetalt, og arbejder 20 dage/mdr. så skal du kunne udbetale en løn på 675 kr/arbejdsdag.
Hertil lægger vi skat på 50% så du kommer op i ca. 1010 kr. Dertil moms på 25% ca. 1265 kr. 
Dette dækker dog kun for din arbejdsløn, dertil skal der jo lægges dine mkostninger forbundet med arbejdet, det være sig kørsel, kapacitetsomkostninger, markedsføringsomkostninger mv. uden en masse information om dine omkostninger kan jeg ikke vurdere på disse. Men du skal jo nok tillægge nogle hundrede før det er dækket ordentligt ind.
Mvh
Henrik
Fra Kalundborg
Tilmeldt 15. Dec 12
Skrevet kl. 07:22

tusind tak for det hurtige svar . jeg har som udgangs punkt regnet med at pudse vinduer for 1500 kr om dagen . plus minus . arbejder 5dage om ugen 9 timer om dagen . det afhænger jo af prisen på kunderne og om man har nogen gode erhvervs aftaler der kan trække op .

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Fra  --- Skrevet kl. 07:37

expert-polering:

tusind tak for det hurtige svar . jeg har som udgangs punkt regnet med at pudse vinduer for 1500 kr om dagen . plus minus . arbejder 5dage om ugen 9 timer om dagen . det afhænger jo af prisen på kunderne og om man har nogen gode erhvervs aftaler der kan trække op .

Er markedet godt nok så proppet med udbydere i dit mråde at du på en hel arbejdsdag kun kan vaske for 1500 kr? det lyder for mig temmelig lavt? nu ved jeg godt man ikke helt kan sammenligne med håndværkere, men en murer ville da kunne hive 400 hjem i timen, du går til langt under det halve?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 15. Dec 12
Skrevet kl. 07:42

jeg tør ikke satse på i opstarten og trække mere hjem . skal til at starte op fra bunden og ville have et billede af hvor meget jeg som minimum skal tjene pr dag for at kunne betale mine regninger og kunne leve . håber bestem på at kunne tjene noget mere på sigt. men alt begyndelse er svær . jeg ved at konkurrencen er stor i faget men håber på at kunne etablere mig nogenlunde så jeg kan forsørge mig selv og min familie .

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Fra  --- Skrevet kl. 07:47

expert-polering:

jeg tør ikke satse på i opstarten og trække mere hjem . skal til at starte op fra bunden og ville have et billede af hvor meget jeg som minimum skal tjene pr dag for at kunne betale mine regninger og kunne leve . håber bestem på at kunne tjene noget mere på sigt. men alt begyndelse er svær . jeg ved at konkurrencen er stor i faget men håber på at kunne etablere mig nogenlunde så jeg kan forsørge mig selv og min familie .

Nu skal jeg lige være helt med :)

Det du siger er at du vil arbejde 9 timer dagligt 5 dage om ugen, og at du vil arbejde på at etablere dig. Det lyder rigtig godt, men jeg vil lige høre om du mener at du vil arbejde med at vaske vinduer 9 timer, eller med firmaet 9 timer. for hvis du vil vaske vinduer i 9 timer, så formoder jeg at du vil etablere dig ved at køre prisen helt ned i bund. Det er ikke altid en favorabel taktik, for det er satans svært at hæve priserne igen senere. 

Men jeg formoder og håber at tanken var at du skal have et par nu og her kunder som du kan arbejde hos nogle timer om dagen for at tjene de 1500 ind, og så bruge den resterende tid på at udvikle din forretning?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 15. Dec 12
Skrevet kl. 08:17

du har næsten ret . jeg forventer at med tiden skal jeg pudse effektivt 8 til 9 timer om dagen og efterfølgende så regnskab udvikling markedsføring osv . det regner jeg ikke med ind i prisen til kunderne . jeg håber på at få kunder i alle pris klasser men typisk er huse koster fra 100 til 200 kr ved udvendig polering . nogen lidt billigere nogen lidt dyrere . jeg er stadig i tvivl om min strategi omkring at skille mig ud fra mængden . men arbejder på flere ting .

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:03

expert-polering:
jeg forventer at med tiden skal jeg pudse effektivt 8 til 9 timer om dagen

Det tal er meget for højt. Hvad så de dage du er syg? ferie? Hvis der er døde perioder uden kunder?

Hvis du også skal bruge tid på regnskab og markedsføring så kommer du nok til at arbejde omkring 12-14 timer per dag. Hvad med fritiden hvor du skal slappe af? Du skal vel også spise og sove?

I min branche (programmering) så har jeg sat mig at jeg SKAL kunne fakturer 3 timer om dagen for at kunne overleve. Nogle gange kan jeg gøre det 8 timer på en dag og andre dage laver jeg andet som ikke kan faktureres til kunderne (regnskab, amino m.m.)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kalundborg
Tilmeldt 15. Dec 12
Skrevet kl. 10:21

hvis et hus koster 100 kr udvendigt og tager 15 min at pudse. så kan jeg køre tid i regnet pudse 3 på en time forudsat at mine kommende kunder ligger relativt tæt på hinanden. altså 300 kr jeg skal så som minimum fylde dagen ud med 5 timer for at kunne overleve . jeg vil helt sikkert få kunder der er billigere da butikker og små facader tit betaler fra 15 til 50 kr pr gang . så skal der altså noget igennem for at opnå en minimums takst så jeg sidst på måneden kan trække min
løn ud . jeg har ikke opskriften endnu på hvordan jeg overlever og får nok kunder . men er heller ikke startet endnu . så gode råd gives gerne .

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Fra  --- Skrevet kl. 10:27

expert-polering:

hvis et hus koster 100 kr udvendigt og tager 15 min at pudse. så kan jeg køre tid i regnet pudse 3 på en time forudsat at mine kommende kunder ligger relativt tæt på hinanden. altså 300 kr jeg skal så som minimum fylde dagen ud med 5 timer for at kunne overleve . jeg vil helt sikkert få kunder der er billigere da butikker og små facader tit betaler fra 15 til 50 kr pr gang . så skal der altså noget igennem for at opnå en minimums takst så jeg sidst på måneden kan trække min
løn ud . jeg har ikke opskriften endnu på hvordan jeg overlever og får nok kunder . men er heller ikke startet endnu . så gode råd gives gerne .

Hold da helt op er priserne godt nok skruet så meget i bund?. Jeg havde en forestilling om 50 kr pr vindue ca. så skal der godt nok laves noget effektiv kørselsplanlægning så din profit ikke bliver ædt op af kørselsomk.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)