Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge forsvundet fra hjemmeside - jura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står i den situation at jeg har haft nogle penge stående på en butiks hjemmeside.

Der sker så det at firmaet bliver hacket og lagt ned. Da de får siden op igen er alle penge væk.

Jeg kontakter dem og de mener klart at jeg skal kunne dokumentere hvad penge jeg har haft stående og dermed hvad jeg har til gode.

Er dog uenig og mener de har problemet. Er der nogle som kan fortælle mere om det juridiske i denne situation.

Mvh,

Københavneren

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 00:18

Går ud fra i begge kan sammenligne de beløb du har indbetalt (evt. dine kontoudtog), sammen med faktureret ordre. 

De burde evt. kunne tjecke via nets hvad du har indbetalt.

I bund og grund handler det vel om at sikre dine penge, så at være stædig omkring procedure om hvem der skal hvad, gavner ikke dig i længden. Det eneste du opnår er at trække tingene i langdrag.

Få en positiv dialog om hvordan i ved samarbejde finder frem til det rigtige beløb.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 00:21

Jeg vil give dig ret Daniel, og tror som sådan ikke det bliver et problem at finde beløbet.

Jeg synes dog der er et kæmpe problem i at de bare fraskriver sig ansvaret for at finde ud af, hvad kunderne har tilgode.

Derfor kunne det være spændende og høre hvad juridiske forpligtelser de har :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37

Jeg er enig med de som siger, at du jo givet kan vise hvad du har købt og hvad du har betalt og hvad du har tilgode. Naturligvis har et hvert selskab pligt til at ha orden i deres regnskab, og kan de ikke vide hvad de evt skylder dig, ja så er sagen klar, de kan ikke ha orden i deres regnskab - og det vil de klart kunne straffes for. Omvendt - er det igen noget med at det kan være et spørgsmål om du gider slås med det, hvis de ellers godkender, at du sender dem udtog af hvad du har indbetalt og hvad du har modtaget af varer/ydelse til kr ? og betaler dig det de skal uden bøvl.

Gør de ikke det, så kan du jo altid køre på med jura og advokat, og de skal som sagt ha orden i deres regnskab, hvad de klart ikke har, hvis de siger, de ikke ved hvad du har tilgode efter et sammenbrud (må vel betyde, at de heller ikke ved hvad de selv har til gode rundt omkring osv).

De som gemmer regnskab og bilag rent elektronisk kan lige tage ved lære, og til en hver tid have en kopi i skyen eller dropbox, så de både har ting lokalt OG eksternt - eller som minimum på to helt uafhængige steder på nettet, ellers kan det gå helt galt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 00:39

Mange tak for svaret Cookie :)

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 01:54

Hvis begge parter kan finde frem hvad der er blevet indbetalt burde det ikke være noget problem for dem at give dig det du har til gode. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)