Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate - rookie spørgsmål

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabybro
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, dudes :b,

Jeg er helt ny her inde på siden og desuden er jeg også meget grøn omkring hele ideen omkring online markedsføring (affiliate) osv.

Mine spørgsmål kommer derfor nok til, at bære præg af at jeg er en rookie, og det meste af det jeg spørger om er sikkert allerede besvaret mange gange i ældre tråde, men jeg håber i bærer over med mig anyways.

1: hvad er reglerne, altså er det lovligt, at gøre brug af affiliate på alle websteder og hvis ja, i hvor stort et omfang?.

2: kan alle få lov, at gøre brug af affiliate for udbyderne, eller stilles der nogle krav?

3: Er der nogle omkostninger ved dette?, udover, at der selvfølgelig skal lægges penge i ved (eksempelvis), at lave en hjemmeside, hvis det er der man vil bruge affiliate.

Derudover kunne det også være lækkert, hvis nogen af jer sidder inde med nogle gode artikler,debatter eller anden god viden omkring emnet.

MVH Peder Sørensen

Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Fra  BIGBizz Motivation Skrevet kl. 22:16

Hey

Peder Sørensen:

1: hvad er reglerne, altså er det lovligt, at gøre brug af affiliate på alle websteder og hvis ja, i hvor stort et omfang?.

2: kan alle få lov, at gøre brug af affiliate for udbyderne, eller stilles der nogle krav?

3: Er der nogle omkostninger ved dette?, udover, at der selvfølgelig skal lægges penge i ved (eksempelvis), at lave en hjemmeside, hvis det er der man vil bruge affiliate.

Jeg vil mene at du kan finde svar på alle dine spørgsmål, ved at oprette en profil hos et affiliate netværk som TradeDoubler. Så kan du læse om regler osv.

Held og lykke med det :)

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 22:20

Hej Peder,

Ja, det er lovligt at gøre brug af affiliate på alle websteder - dog kan der være regler om, hvor mange bannere du må have på hver side m.m. Alle kan gøre brug af affiliate på deres website - Det kræver dog først at man bliver godkendt af det enkelte website. Det er gratis at tilmelde sig langt de fleste affiliate netværks, så de eneste udgifter er til webhotel og domænenavn.

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Fra Aabybro
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:37

Tusind tak for de hurtige svar! :b. Jeg prøver, at oprette en bruger på et affiliate netværk, og ser om det kan besvare nogen af mine spørgsmål :).. Forresten jeg læste lige følgende http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-google-adsense.aspx omkring Google Adsene, heri står følgende: "Som hjemmesideejer, bliver du betalt per klik hver gang nogen klikker på en Google annonce på din side". - vil det ikke betyde, at jeg bare selv kan gå ind og klikke en million gange på linket, eller få en masse af mine venner og bekendte til, at gøre det?

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 22:42

Peder Sørensen:

Tusind tak for de hurtige svar! :b. Jeg prøver, at oprette en bruger på et affiliate netværk, og ser om det kan besvare nogen af mine spørgsmål :).. Forresten jeg læste lige følgende http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-google-adsense.aspx omkring Google Adsene, heri står følgende: "Som hjemmesideejer, bliver du betalt per klik hver gang nogen klikker på en Google annonce på din side". - vil det ikke betyde, at jeg bare selv kan gå ind og klikke en million gange på linket, eller få en masse af mine venner og bekendte til, at gøre det?

Jo, men google er ikke dumme og du vil hurtigt blive snuppet. Desuden mener jeg kun, at man kan klikke ind 1 gang hver 14. dag eller sådan noget, fra en Ip (ikke sikker).

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 663
Fra  Dyrhøj Marketing Skrevet kl. 22:49

Peder Sørensen:

Nej, jeg vil på det kraftigste fraråde dig at klikke på dine egne links eller for den sags skyld bede dine venner om det. Det er naturligvis mod Googles regler at manipulere med deres annoncer på den måde, og hvis de opdager de, vil de kræve pengene tilbage og lukke din konto. Jeg kan forresten anbefale dig disse affiliate netværk, som jeg har selv er glade for at bruge:

www.Partner-Ads.dk

www.Tradedoubler.dk

Venlig Hilsen

Martin Dyrhøj

Tilmeldt 25. Dec 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:49

Hej, gør dig selv en tjeneste, læs Michael Riecks gratis e-bog om affiliate markenting, den giver svar på alle de rookie spørgsmål du måtte have og hjælper dig til at komme igang. du kan hente den her http://www.antphilosophy.com/

Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:34

Hej, Lige en advarsel som denne. 

Tobias F. Lund - SmartResponse:
- I modtager jeres udbetaling, uanset om vi modtager betaling fra annoncøren.

- Vi fratrækker ingen leads i det optjente.

I skal ikke hoppe på denne salgstale. SmartResponse annullere leads som alle andre netværk samt udbetaler de ikke pengene hvis deres annoncører ikke betaler SmartResponse. De andre netværk som f.eks. Adservice, Euroads, TradeDoubler, Guava etc. giver i det mindste en feedback når de annullere leads, dette sker heller ikke for SmartResponse. 

Brug istedetfor de andre netværk som er mere loyale. Euroads og Guava (netbooster) vil jeg varmt anbefale.

Held & lykke.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)