Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. bogføring af fri telefoni og Smartaftale

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 6
Fra  GrønØkonomi.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siden 1.6.2012 været momsregistreret i mit enkeltmandsvirksomhed, men er først pr 1. december 2012 begyndt at tjene penge i min virksomhed.

Min virksomhed skulle egentlig handle med grønøkonomi, men pga. den nye lov som gør det til en dårlig forretning har jeg droppet denne tanke og startet som pædagogisk konsulent i stedet, da jeg er uddannet pædagog :)

Jeg er i fuld gang med at bogføre mine udgifter og indtægter, men er i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig til internet og mobil.

Det jeg er i tvivl om er hvornår jeg kan bogføre mine udgifter til internet, mobiltelefon og mobilregning fra.

kan jeg tillade mig at bogføre internet og mobilregning helt tilbage fra 1. januar 2012, når jeg siden da har arbejdet på at få en virksomhed op at køre ?

eller er det først lovligt fra den 1. januar, hvor mit firma blev registreret ?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:58

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13

GrønØkonomi:

Jeg har siden 1.6.2012 været momsregistreret i mit enkeltmandsvirksomhed, men er først pr 1. december 2012 begyndt at tjene penge i min virksomhed.

kan jeg tillade mig at bogføre internet og mobilregning helt tilbage fra 1. januar 2012, når jeg siden da har arbejdet på at få en virksomhed op at køre ?

eller er det først lovligt fra den 1. januar, hvor mit firma blev registreret ?

Forstår ikke rigtigt - blev dit firma registreret 1/12 eller 1/6??

Hvad telefon internet og mobil angår - kan du fratrække fra du registrerede og ikke før, Det man kan fratrække fra før man er registreret er tydelige omkostninger for at etablere sig, og det vil de ting næppe tyde på, det er jo ting du hele tiden har haft, og haft behov for privat¨

Du kan tage omkostningerne fra du blev registreret - og moms ved anskaffelse af telefonen eventuelt -  skal deles mellem privat brug og firma brug, så ved 50/50 er der kun halvt fradrag for momsen

Hvad telefon angår skal du lægge 2.500 kr per år i din indtægt for at betale skat af fri telefon¨

vh

Tilmeldt 12. Jun 12
Fra  GrønØkonomi.dk Skrevet kl. 08:35

Mit firma blev registreret 1.6.2012
Den telefon jeg bruger i firmaet har jeg købt til firmaet men bruger den også privat. Dog har jeg også en privat mobil telefob med privat nr. Er det så ikke lovligt at trække hele telefonens pris fra og stadig bruge den privat og til firma brug då længe jeg betaler de 2500 kr. I skat for fri telefoni?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29

momsen skal du dele i % i forhold til privat brug og firmabrug når du bruger den til begge dele også selv om du har flere telefoner mig bekendt. Det gælder i princippet alt du køber. hvad telefon angår, har du så den fordel, at resten af udgiften er rent firma, hvad andet angår skal du i princip dele hele beløbet i privat og firma. Du har kun 7/12 fri telefon så 7/12 af 2500 kr for 2012 når du først fik telefonen 1/6

vh

Tilmeldt 12. Jun 12
Fra  GrønØkonomi.dk Skrevet kl. 10:28

Oki så tror jeg at jeg har forstået det :) tusind tak og Glædelig jul

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)