Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal til at starte min egen virksomhed, men mangler viden om Regnskabsprogram?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 85
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ny på dette område og da jeg ikke har den store budget til en revisor, er jeg meget interesseret i en SIMPELT regnskabsprogram for dummies, som mig :).
Den skal være "idiot" sikre og meget nemt kunne håndtere regnskabet, måske noget, som kan etableres i en webshop. Jeg har søgt lidt på nettet også den amino banner reklamere med, men inden jeg prøver de forskellige programmer, vil jeg først gerne høre jeres mening.

https://simpeltregnskab.dk/

https://billysbilling.dk/

http://web.vismaavendo.dk/produkter/summasummarum/

Billysbilling, videoklip ser bare nemt ud, men efter jeg har læst lidt hos trustpilot, så blev jeg i tvivl igen.

Med Venlig Hilsen

Michal

Fra 3390
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Træfælderen Skrevet kl. 20:37

Hej Dorio

Jeg benytter E-conomic det fungerer rigtig godt. Der er dog lige et par funktioner, der ikke er logisk eller intuitivt. Men der er god hjælp i deres debat forum og på Youtube.

Jeg synes det er vigtigt at komme godt fra start med regnskabet og bogføringsprogrammet. Det giver ro, og fokus kan rettes mod dit salg af produkt eller ydelse.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 20:44

Hej Træfælderen

Tak for svaret, jeg prøver lige læse om det :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 21:02

skal lige sige, siden er etableret med summasummarum, men har aldrig prøvet programmet før, så vil gerne vide, nogen der har dårlige og gode erfaring med dem og hvad der skulle mangles, hvis noget går galt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18

Summasumarum er ret let - men jo ikke et online program - til gengæld kan du nøjes med en engangspris og afholde dig fra service abonnement ud over det første år der altid følger med - og så er det ca 1000 kr i alt - og du kan bogføre og gøre alt det du vil. 

Al bogføring kræver jo i princippet kendskab til loven - det gælder alle programmer - men visse ex Billy er nok for helt nybegyndere lettere at gå til, men omvendt er der så nogen der mener det mangler noget i de individuelle muligheder - men forudsætningen er i alle falde, at man man kender reglerne, om noget kan tages som udgift, om noget er til fuldt momsfradrag osv - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 314
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 21:47

jeg siger også summa, pga enkelthed og engangsudgift, de andre bliver dyre i det lange løb

Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej :)

Du skal fokuser på det du kan vil og drømmer om,

Regnskab skal du lade en kyndig om,

Hvad er en kyndig?
En som kan lave regnskabet, en revisor, en registret revisor, en statautoriseret revisor.

Revisor = kan lave regnskab for enkelmandsvirksomheder

Registreret revisor= selskaber ApS, a/s m.m.

Stats.. Revisor= kommuner stat. M.m.

Revisor er ikke en beskyttet titel. Så du kan spar penge ved at lade. Økonomer lave regnskabet, og det er de udmærket kyndig til.

Husk regnskab er ikke kun for skats skyld men for strategisk planlægnings skyld.

Det er for din skyld, så du kan tjene penge.

Fokus på det du kan, betal dig fra det andet!

Vh

Henrik Sivertsen
Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 09:43

jeg vil sige helt klart e-conomic. det kan virke lidt uoverskyeligt, men når du først har sat dig ind i det , er det bare perfekt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 16:32

Jeg takker for svaret fra allesammen, jeg har valgt at prøve Summasumarum, for at teste det af, men gøre det overhovedet noget forskel, at det ikke er online program, hvad er fordelen i det overhovedet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. May 12
Fra  www.WonShop.dk Skrevet kl. 17:22

Innova

Hej

tak for input, Jeg vil også helt klart hellere have en revisor til at gøre det, problemet er bare, at det jeg har søgt indtil videre koster en revisor 2500,- pr. kvartal, og det har jeg slet ikke råd til endnu, måske længere sigt, men ligemeget hvad er det jo nice for mig også at få lært at lave regnskab? :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)