Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butiksnavn kontra firmanavn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Hundetilbehør I/S Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har søgt lidt rundt på nettet nu uden rigtigt at finde et konkret svar på mit spørgsmål. Det drejer sig om, hvorvidt man må anvende et andet butiksnavn end sit firmanavn.

Min situation er den, at jeg har oprettet et interessentskab med en anden medstifter, og vi har planer om at køre flere webshops (på lang sigt) under samme firmanavn. Lige nu går det ud på, at vi vil oprette vores første webshop, hvor vi har undersøgt, at butiksnavnet kun er taget i Australien og ikke i EU eller Danmark. Så derfor ingen ko på isen i forhold til dette.

MEN spørgsmålet er så i sin enkelthed, om vi må kalde os noget andet end firmanavnet overhovedet? Jeg er klar over, at vi skal skrive firmanavn og CVR-nummer på fakturaerne, men vi føler ikke at interessentskabet passer til butikkens område, og hvis vi i så fald gerne må - hvordan kan vi sikre os, at vi har rettighederne til det butiksnavn?

Mvh Thomas :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 15:48

Du skal ihvert fald i så fald registrere butiksnavnet som varemærke. firmanavnet skal også stå på bonen, men det kan jo stå nede under butiksnavnet..

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Fra  Hundetilbehør I/S Skrevet kl. 15:50

Okay, tak. Så det eneste jeg behøver at gøre er at registrere det som et varemærke?

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:58

jeps Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)