Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg vise billeder af produkter på min affiliateside?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er jo massere af super gode spørgsmål og mange gode debatter.

Det er heller ikke ment med det skal være forbudt at lave indlæg om ting din webudvikler ved.

Men man kan jo lige tage 2 min og tænke over sit spørgsmål.

Syntes stadig debatten skal være fri, man bestemmer jo selv hvad man vil læse eller svarer på er heller ikke et problem som sådan men forstår godt tanken.

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med jer alle sammen.

Tusind tak for jeres input, jeg tror simpelthen bare ikke jeg vidste at det var "reglerne" jeg skulle kigge efter, for jeg vidste ærlig talt ikke at det var det, der hed deeplinking:-) Så det var lidt svært at finde rundt i det, jeg er ikke super øvet i det endnu:-)

@Mikkel.... Undskyld, nu ikke for at være grov her, men hvorfor bruger du selv tiden på at skrive et surt indlæg i denne tråd? Du kan da bare lade være og lade det gå forbi. Hvad der er et "dumt" spørgsmål for dig, er måske ikke et dumt spørgsmål for mange af os andre. Du kan se, jeg vidste ikke hvad deeplinking var og det har jeg nu takket være Aminos brugere, fundet ud af.

Vi er alle med til at skabe et åbent forum her, hvor vi deler viden og finder inspiration og hjælp hos hinanden. Desuden kan det være at der sidder andre der læser sådan en tråd og tænker, at det egentlig også var noget de havde tænkt over og kunne bruge. 

Personligt synes jeg da det er 10 gange værre, at du føler et behov for at lukke sådan en gang surmuleri ud, du kan bare blande dig helt udenom, tråden er oprettet under debatten "affiliate hjælp & gode råd", lad dog være med at kigge der, for der kommer sandsynligvis mange "dumme" spørgsmål. Du får da travlt hvis du skal sidde og bruge tid på at skrive sure opstød på alle tråde.

Men tusind tak til alle, der hjalp til her. Jeg ønsker jer alle en glædelig jul og rigtig godt nytår:-)

Tilmeldt 25. Dec 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:02
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis webshoppen har godkendt dig og din side som affiliate partner, og du har billeder af deres produkter, har de jo sagt ok til det du laver og så kan jeg ikke rigtig se der er noget problem.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:02

Roladen:

Hvis webshoppen har godkendt dig og din side som affiliate partner, og du har billeder af deres produkter, har de jo sagt ok til det du laver og så kan jeg ikke rigtig se der er noget problem.

På hvilken baggrund drager du den konklusion sådan helt generelt?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 77
Fra  Ehook.dk Skrevet kl. 18:23

Der er rigtig mange affiliates der bruger billeder fra webshoppen de samarbejder med. Kan heller ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre eftersom de produkter man skriver om, er til for at hjælpe dem med at sælge mere. 

Jeg har dog ikke selv gjort det endnu, da det kommer an på produktet. Men ville ikke have noget imod at gøre det medmindre der står specifikt at de ikke tillader det.

Få hjælp til SEO, Analytics, Wordpress og mere synlighed online hos Ehook.dk. Gratis SEO rapport til dit website / webshop!

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 19:10

Generelt gælder det for de flestes annoncørers og netværks vedkommende at der kun må benyttes det reklamemateriale der stilles til rådighed.

En del annoncører stiller også produktfeeds til rådighed hvori der indgår produktbilleder. Ved disse er det selvsagt muligt at benytte de produktbilleder der stilles til rådighed via feedet.

Er der ikke billeder til rådighed så skal annoncøren normalt spørges om lov først.

De fleste annoncører har ikke noget imod det, men spørg dem først. Det tager jo kun et øjeblik at lave en mail til dem.

Mvh. Ken

Tilmeldt 25. Dec 12
Skrevet kl. 11:20

Carsten Kvist:

Roladen:

Jeg mener at det er indforstået at hvis man har fået tilladelse til linke og deeplinke og samt anvende deres produktfeeds - som jo består af produktbilleder og tekst, så må man også benytte deres billeder. Hvis de giver dig besked om at fjerne billederne fra din side, skal du selvfølgelig gøre det.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Roladen:

Carsten Kvist:

Roladen:

Jeg mener at det er indforstået at hvis man har fået tilladelse til linke og deeplinke og samt anvende deres produktfeeds - som jo består af produktbilleder og tekst, så må man også benytte deres billeder. Hvis de giver dig besked om at fjerne billederne fra din side, skal du selvfølgelig gøre det.

Nu snakker vi ikke om hvad vi mener, men om hvad men må.
Hvis du læser det oprindelige indlæg, vil han lige netop bruge billeder der IKKE stilles til rådighed, da han synes det er svært at sælge med de 'reklamer der bliver stillet til rådighed'.
Uanset hvad vi mener, og uanset om tingene leveres i et feed, så må man regne med at det er beskyttet materiale. Og sådan noget må man ikke benytte uden først at have fået lov. - Og ja, udgangspunktet er faktisk, at man ikke skal nævne at noget er beskyttet. Det er beskyttet hvis ikke ANDET er nævnt.
Jeg kan da fint forestille mig situationer, hvor der findes produktbilleder man kun vil have vist på eget site.
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:26

Roladen:

Carsten Kvist:

Roladen:

En vare fohandles hos 3 butikker: A, B og C

Du henter billedet af varen hos A

14 dage efter er varen udsolgt hos A og fohandles nu kun hos B og C

Vil du stadig benytte billedet du har hentet hos A?

Det er selvfølgelig ok at benytte feeds, det er derfor de er der. Men derfra og så til at gå ud fra, at man bare kan "låne" produktbilleder, der er et stykke vej og det kan absolut ikke anbefales, da man risikerer at komme til at betale dyrt for de lånte billeder.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 25. Dec 12
Skrevet kl. 11:49

Carsten Kvist:

Roladen:

Carsten Kvist:

Roladen:

Nu snakker vi ikke om hvad vi mener, men om hvad men må.
Hvis du læser det oprindelige indlæg, vil han lige netop bruge billeder der IKKE stilles til rådighed, da han synes det er svært at sælge med de 'reklamer der bliver stillet til rådighed'.
Uanset hvad vi mener, og uanset om tingene leveres i et feed, så må man regne med at det er beskyttet materiale. Og sådan noget må man ikke benytte uden først at have fået lov. - Og ja, udgangspunktet er faktisk, at man ikke skal nævne at noget er beskyttet. Det er beskyttet hvis ikke ANDET er nævnt.
Jeg kan da fint forestille mig situationer, hvor der findes produktbilleder man kun vil have vist på eget site.

Hej Carsten Det er selvfølgelig klart bedst at spørge først så har man rene linjer.  Når det er sagt er jeg ikke superskarp indenfor affiliate og juraen omkring det, jeg deltager blot i debatten ud fra mine egne snusfornuftige betragtninger om, at hvis du laver en affiliate side hvor du anvender produktbilleder fra x webshop og beder x webshop om at godkende dig som affiliate partner og de efter at have gennemgået dit site godkender dig, så har de jo ligesom sagt god for dine metoder - men den holder nok ikke i byretten som du også påpeger. 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)