Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktfotos til 20 kr?

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Møller:

Mht fritlægningen.. så tror jeg den billigste pris jeg har set outsourset er omkring de 29kr.. Såh.. ehem..

Så se lidt på de her priser: http://www.smartclipper.dk/priser

I henhold til at overleve og kunne få god business så levere gennemsnits packshot fotografer 10.000 + billeder om året, så du har noget at trykke på aftrækeren hvis du vil det seriøst Smile

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Møller:
Men det er bare sjovt at 99% af kreative herinde leverer VIRKELIG billige ydelser.. altså vi snakker helt sindsygt lave priser.. Der må være en forklaring på det?..

Og 98½% lever ikke året ud! (Ja, ok, så næste år ud da!)

Jeg synes nu generelt det er sundt, i en markedsøkonomi, at priserne bliver udfordret. - Og at man konstant skal forsvare hvorfor man er dyrere.... Tror også det er godt for dig selv.... - Havde engang en kollega der altid sagde: 'Det er sgu ingen skade til at få rystet støvet af hjernen ind i mellem'.

God jul.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Super indlæg Mikkel.

Mht Smartclipper.. Hvordan med hår?.. hvordan ser det ud?


Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Møller:
Super indlæg Mikkel.

Tak for det ;-) Jeg er jo selv med til at underminere markedet med mit Fotostudie i Århus til 1250kr/mdr :P

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dirch Lind:
Om 100,- kr. er en vanvittig pris for ét billede - det kommer jo an på sammenhængen.
Skal der kun tages ét produkt - eller skal der tages 25 ensartede produkter i samme lyssætning.
Hvilke krav har kunden til billedet - skal man bare kunne se hvad det er - eller er der særlige ønsker og kvalitetskrav ?
Hvor skal billederne bruges - på en hjemmeside i 100 x 100 pixels - eller som plakat i 4 farvet tryk ?

Jeg mener ikke 100 eller for den sags skyld 200 kr. er dyrt for et billede. Det skriver jeg jo også. Der vil altid være et opstarts gebyr, som så eventuelt kan modregnes ved flere billeder.

Du har ret i at jeg ikke skal leve af det og at jeg ikke har en professionel uddannelse. Det jeg gerne vil er at bruge mit udstyr til andet end egne produkt billeder og portrætter.

Omkring din timepris udregning, er jeg 100% enig. Jeg har været selvstændig proigrammør i mere end 15 år og ved alt om hvordan min timepris bør fastsættes, også her ved billeder. Men som sagen ligger så har jeg haft muligheden for at få fat i godt udstyr nu her for ikke længe siden (efter de billeder jeg har lavet) og nu vil jeg gerne lære lidt mere om det og samtidig dække udgifter ind løbende til hvad udstyret koster mig. På den måde vil jeg i sidste nede kunne skyde egne produkt billeder gratis og det jeg kan lave for andre er det lille afbræk i min hverdag som jeg har brug for.

Billeder er min passion og synes det er sjovt og lækkert at arbejde med. Men jeg kan ikke være professionel på flere fronter. Jeg lever af vores webshops, men det her vil være en hyggelig bi-indtægt.

Jeg er ikke ude på at ødelægge noget for andre og tror såmænd også at kunderne er intelligente nok til at se at der er en forskel.

Men jeg vil være et godt alternativ til til dig, der lever af det, når der er tale om mindre eller nystartede virksomheder de rikke har muligheden for at gøre det selv eller budgettet til at få det gjort hos dig.

Jeg er så heldig at have pladsen til mit eget fotostudio hjemme og det gavner jo både mig og kunderne

Men tak for roser og kritik og ønsket om held og lykke i fremtiden.

Jeg smider en den anden vej.

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Møller:

Super indlæg Mikkel.

ps. Nu vi snakker seriøsitet og professionalisme så vil jeg anbefale dig at få sat navn, adresse, postnr, tlf og cvr nummer på din hjemmeside :-)

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Tak for det ;-) Jeg er jo selv med til at underminere markedet med mit Fotostudie i Århus til 1250kr/mdr :P


haha ja.. men som jeg sagde for nogle indlæg siden, så er der altid segmenter..
Du kan jo ikke hamle op med The Lab, Skyderiet og Stilleben studierne..

Et klogt hoved sagde til mig engang at man burde tage en forretningsuddannelse og så lære at tage billeder ved siden af istedet for at tage en fotograf uddannelse i første omgang..

Personligt savner jeg da kurser i økonomi og lign til små erhvervsdrivende.. (som er til at betale).. jeg har ret meget styr på mine priser osv.. men selve budgettering osv.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
ps. Nu vi snakker seriøsitet og professionalisme så vil jeg anbefale dig at få sat navn, adresse, postnr, tlf og cvr nummer på din hjemmeside :-)


Faktisk vil jeg gå kontra og sige at sætte den slags på er faktisk ret useriøst i min branche.. ingen fotografer jeg kender og som jeg arbejder med har CVR nummer på deres side..

Mht telefonnummer.. så har jeg vist glemt at sætte det på efter jeg redesignede den :)
Gør jeg da lige med det samme.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Møller:
Super indlæg Mikkel.

Mht Smartclipper.. Hvordan med hår?.. hvordan ser det ud?

Vil helts ikke bumbe indlægget, hvis der er mere interesse send en PM Smile Her er der flere faktorer, men op til 39 kr.. Jeg har grafikere der kun lavere avancerede opgaver, men send em PM.

Fra Præstø
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 90
Fra  Xcale Group Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

Nu hvor du rent faktisk har fortalt mig hvad der er galt med mine billeder, kan jeg sagtens se dine pointer. Jeg kan også godt se det med prisen, men som du kan læse er alle de billeder du har kritiseret skudt med et portræt objekttiv, i flashlys til portrætter og nej der er ikke sket en eneste efterbehandling af billedet.

Ike at ovenstående er en undskyldning for kvaliteten. Det er det ikke. Jeg har bare ikke de evner som du sikkert har og det skal kunderne jo ikke lastes for.

Jeg er i en branche, som du kan se nedenfor, der ser nye ansigter hver dag. Folk der tror at millionen ligger lige om hjørnet hvis bare jeg giver gratis fragt og er 50% billigere.

Jeg var som dig for nogle år siden. Skød til højre og venstre for at få folk til at fatte at det ikke går.

Men jeg har en helt anden tilgang til tingene i dag. Man glemmer for det færste ofte selvm hvordan det var at starte. Det kan faktisk godt lade sig gøre at lave en god forretning fra bunden og hæve priserne efterhånden som man bliver dygtigere.

Mt budskab med hele tråden er at jeg ønsker at blive dygtigere til at tage billeder generelt. Det kræver øvelser og hvis folk vil hjælpe med det mod at få taget nogle hæderlige billeder til 20-30 kr. med eller uden efterbehandling så kan jeg godt se fornuften for mig selv i det. og ikke mindst kunden der gerne vil have billeder på deres webshop, men ikke har råd til en guru som dig.

Jeg gør det her for at få betalt noget ret dyrt udstyr (som er købt efter de billeder du har set er lavet). For at lære mere om komposition, lys og alt det andet.

Jeg tænker bare at gøre det til en forretning, som kan gavne andre end mig selv.

Jeg kunne jo godt lave en flot hjemmeside med flotte billeder som en anden har taget til galleriet. Lyve tykt om hvor dygtig jeg er og så få en kunde her og der, som aldrig vender tilbage (dem finder der vel også en masse af i din branche. Det gør der i hvert fald i min)

Jeg har bare valgt at være ærlig om mine begrænsninger, mine mål og metoder.

Jeg ville og sikkert også mange andre, have sat pris på en saglig konstruktiv kritik, som først kom senere.

Jeg forstår ikke at du henviser til at andre gerne m skrive sådan uden at folk går i selvsving og så føker dig trådt på. Det er jo ikke meningen at nogle skal tale sådan til andre.

Jeg vil gerne sende dig linket til min side og de første "rigtige" billede rjeg får lavet og så kan du komme med kritik der, hvis du vil :-)

Jeg driver til dagligt webshoppen filato.dk hvor vi sælger garn online samt i vores butik i Præstø.

Side 4 ud af 5 (48 indlæg)