Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ændring af siden - Dårlig placering i Google?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

I toppen af forsiden på www.bygmaonline.dk er der 4 knapper som linker til Byggematerialer - VVS - Værktøj - Byggemarked. De knapper var lavet grafisk og jeg valgte derfor at lave dem om til tekst så Google kunne læse dem samtidig tilføjede vi en ekstra som hedder producenter.

Vi har ret mange besøgende så nu er spørgsmål om rettelser som disse kan give dårligere placeringer i en periode eller om det er rent tilfældig at vi bliver ramte af en algoritme opdatering på samme tidspunkt.

Nogen erfaringer med dette?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:08

tror det er rent tilfældigt - det kan da kun give bedre resultater!

siderne er også indekseret kan jeg se, er der nogle specielle ord du har set markant fald på?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:12

Hvis vi snakker rent teoretisk, kan en ændring af den type godt medføre et problem.

Se intern linkning og overoptimering, kan udløse en straf. Typisk er det hvis, der linkes meget kraftigt ind til undersiderne, med netop de søgeord som du også benytter i menuerne til intern linkning.

Før benyttede du billeder og linket kan have været opfattet anderledes af Google. Måske benyttede du en anden alt tekst på billederne, end du nu benytter som anker eller tekst.

Så ja, det kan give et negativt udfald, men det kan bestemt også give det omvendte. Google selv vejleder til at benytte tekst links frem for grafik, da de bedre tolker det, så løsningen er som udgangspunkt bedre end før.

Oplever du samme uheldige udfald efter ca. 1 måneds tid, kan du formentlig opleve at genvinde placeringerne, ved at ændre den interne linkstruktur.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16

Hej,

Jeg er faldet mellem 1 og 5 pladser på ca 1.000 ord

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:21

Umiddelbart virker det ikke som en straf, der vil du typisk falde MEGET mere.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er naturligvis gjort, for at Google kunne læse overskriften. Du har muligvis ret, vi har mange besøgende og jeg har tit oplevet at selv små ændringer på vores forside er slået igennem på et par timer.

Men denne ændringer betyder jo at de ord i toppen nu går igen på alle sider, hvilket måske ikke er optimalt. Vi fik tidligere en masse links fra www.bygma.dk, hvor der omkring starten af november blev sat no follow på så om det kan have nogen betydning ved jeg ikke.

Det der udfordringen ved at finde problemet er her, at det netop sker sammetid som vi ændre forsiden :o)

Fra Holmegaard
Tilmeldt 9. Dec 12
Indlæg ialt: 65
Fra  One-stroke Skrevet kl. 23:24

Normalt er det godt at have et godt internt link struktur, så det at du har ændret dine knapper fra grafiske til bogstaver i top menuen ser jeg ikke nogen problem i. Men giv det tid og se hvad der sker.

One Stroke er en ny maleteknik som både er spændende og udfordrende.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:28

mcpm:
blev sat no follow

Det kan have stor betydning. Nofollow betyder jo, at sitet ikke længere modtager pagerank flow på alle de links.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32

Nogen ord er vi faldet 40 placeringer på men de har aldrig i forvejen ligget i toppen.

Fra Trekroner
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 67
Fra  3D Skrevet kl. 23:33

Jonas Jørgensen:

Umiddelbart virker det ikke som en straf, der vil du typisk falde MEGET mere.

nu vil jeg ikke mene Google straffer folk - der er tale om at siden ikke opfylder algoritmens kriterier ligeså godt som

den gjorde før, hvis man skal sige noget, det kan ændres igen og vupti stiger man igen fordi man opfylder kriterierne bedre :)

3D maskintegninger til produktion

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)