Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følgesedler og fragtbreve

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi skal for første gang levere nogle varer til ALDI til Januar

I den forbindelse skal jeg hae svar på hvilke ting vi skal huske på mht leveringen.

Er det simpelthen nok med en fragtbrev?

og er der nogen som kan fortælle mig forskellen på en fragtbrev og en følgeseddel?

og hvad skal ovenstående indeholde?

På forhånd tak

Mvh

Beway Bakir

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 23:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

beway:

Utroligt man kan levere til Aldi uden at kende forskellen på et fragtbrev og følgeseddel er!

Et fragtbrev er et dokument som specditøren bruger og får underskrevet af modtager ved aflevering af godset.   Et følgeseddel er et dokument der følger varen, denne oplyser om mængde og art af den leverede vare.

Ravn

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

beway:

Utroligt man kan levere til Aldi uden at kende forskellen på et fragtbrev og følgeseddel er!

Et fragtbrev er et dokument som specditøren bruger og får underskrevet af modtager ved aflevering af godset.   Et følgeseddel er et dokument der følger varen, denne oplyser om mængde og art af den leverede vare.

Ravn

Før du hidser dig helt op, så vil du også vide, at de to begreber i praksis bliver blandet meget sammen :-)  Oftest underskrives følgesedler og fragtbreve følger ofte godset. 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:41

Følgeseddel ser mange gange ud som en faktura den indeholder bare ikke priser og total beløb. Det er ikke information som de skal bruge på lager osv. det er information til indkøber og bogholderi.

Nogle fragtmænd bruger også følgeseddel som fragtbrev spec. når det kommer fra lagerhotel.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 00:57

Jacob:
Før du hidser dig helt op, så vil du også vide, at de to begreber i praksis bliver blandet meget sammen :-)  Oftest underskrives følgesedler og fragtbreve følger ofte godset. 

Hidser mig op??  jeg undrede mig såment bare.

Du har vist ingen grundt til at belære mig noget mht. fragtbrev / følgesedeler.  Jeg har efterhåden modtaget mange tusinde pakker /gods - Jeg har aldrig oplevet det du beskriver! 

Ravn

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 01:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn, det var da en utrolig uvenlig tone overfor andre du holder dig der.. Nu er det sådan at Amino er et fora der er til for at man kan hjælpe hinanden, og det indebærer blandt andet at man trygt kan stille spørgsmål om ting man ikke ved, og håbe nogle andre ved det. Ingen ved alt om alting, heller ikke du, og det er netop det der gør det så interessant med et fora som dette. 

Det svarer til at jeg stillede mig op og sagde at når man ikke kan skrive og stave så er man sikkert heller ikke en god iværksætter for man skal jo kunne stave. men det kunne jeg naturligvis ikke finde på ;)

God jul til dig!

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:06

Ravn.

hvis du ikke har noget at byde med så lad være at kommenter på noget som helst.

du er altid så negativ.

Jeg har mine styrker og har solgt til Aldi så du skal ikke være så fræk. Jeg har stillet et opklarende spørgsmål så jeg ikke laver nogen fejl.

det er første gang vi skal levere til dem, også er det vel fint nok at spørge.

Jeg har forresten fået det opklaret selv.

Mange tak jer andre :)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 11:16

Ravn:

Jacob:

Hidser mig op??  jeg undrede mig såment bare.

Du har vist ingen grundt til at belære mig noget mht. fragtbrev / følgesedeler.  Jeg har efterhåden modtaget mange tusinde pakker /gods - Jeg har aldrig oplevet det du beskriver! 

Ravn

Og jeg har leveret mange tusinder af pakker over mine 7 år som selvstændig vognmand og fragtbrev er ikke noget, vi bruger til underskrift.

Der bruger vi i langt højere grad følgesedler, hvis der er mere end 1 med eller vores helt egen kvitteringslister, blokke eller online terminaler.

Faktisk kan jeg kun komme i tanke om ét selskab i alle disse år, som vi har kørt for, som fik underskrifter på deres fragtbrev. Og det var et lille logistikfirma, der vist ikke eksisterer mere.

Og ja, jeg synes også, at din indledende tone var lidt hård og bedrevidende på en upassende måde.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)