Jeg er ved at skrive en foretninsplan og mangler information om, hvor mange webshops, der er i Danmark. Er der nogen af Jer, der ved, hvor jeg kan finde den information?
Undskyld men hvorfor vil du skrive hvor mange webshops der findes i DK i din foretningsplan? Hvis du selv vil starte en shop er det mere relevant med en konkurrent analyse.
Jeg tror heller ikke du kan finde denne information. Måske du kan finde antal webshops med Dankort betaling, men hvad med at de butikker som bruger en udenlandsk betalingsservice. Hertil kan du ligge de udenlandske shops som tilbyder salg i Danmark og som måske endda er dansksproget.
Undskyld men hvorfor vil du skrive hvor mange webshops der findes i DK i din foretningsplan? Hvis du selv vil starte en shop er det mere relevant med en konkurrent analyse.
Jeg tror heller ikke du kan finde denne information. Måske du kan finde antal webshops med Dankort betaling, men hvad med at de butikker som bruger en udenlandsk betalingsservice. Hertil kan du ligge de udenlandske shops som tilbyder salg i Danmark og som måske endda er dansksproget.
VH Finn
Hvis forretningsplanen indeholder en form for potentialeanalyse, og leverer en service til danske webshops er det vel meget relevant.
Hvis forretningsplanen indeholder en form for potentialeanalyse, og leverer en service til danske webshops er det vel meget relevant
Det er nemlig lige præcis det. Jeg er ved at skrive en forretningsplan til min virksomhedGætprisen.dk, som en del af min eksamen i min uddannelse på Handelshøjskolen. Og her er det jo vigtigt at man bruger de mest korrekte tal, man kan finde, men ja det virker som en helt umulig opgave.
Scannet på påstår +3.000 det samme gør DanDomain, så hvis det passer er det de første 6.000. Ud over det kommer et hav af små "gør-det-selv" shops. Mit umiddelbare bud er 10.000-12.000, men det er dælme svært.
Den bedste tal du kan få er nok hvor mange ehandels-indløsningsaftaler som PBS har oprettet. For en 3-4 års siden, var 10.000. Idag er tallet nok noget højere.