Jeg er igang med at udvikle et nyt projekt, men jeg er stødt på denne fejl. Jeg sidder og leger lidt med en søgefunktion i php og mysql Problemet er at: Jeg har en form som sender noget data fra en input[type=text] til en funktion som udskriver data fra min mysql database. Min sql lyder sådan: SELECT `produkt_id`, `produkt_navn`, `produkt_beskrivelse`, `produkt_pris`, `timestamp` FROM `varer` WHERE `produkt_navn` LIKE '%lø%' OR `produkt_beskrivelse` LIKE '%lø%' ORDER BY `timestamp` DESC '%lø%' = Det som man har søgt efter. Problemet er at den ikke finder noget når jeg bruger æøå. Jeg bruger <meta charset='UFT-8'> og filen er gemt i UTF-8 og min mysql er uft8_danish_ci og mit mysql connect er mysql_query("SET NAMES utf8"); mysql_query("SET character_set_results=’utf8′"); Kan I se problemet? Håber at I kan hjælpe mig Hilsen Christian |
Nomic:Jeg bruger <meta charset='UFT-8'> og filen er gemt i UTF-8 og min mysql er uft8_danish_ci og mit mysql connect er
mysql_query("SET NAMES utf8");
mysql_query("SET character_set_results=’utf8′");
Det lyder som en fil der ikke er gemt i utf-8. Er både filen der viser formularen og den der modtager data og gemmer i DB gemt som utf-8?
Måske har du gemt data'et i databasen som htmlentities? Så f.eks. ø bliver gemt som ø