Hej med jer - har købt et ekstra domæne, der går direkte hen til min webshop (som har et helt andet domæne navn). Min webshop kører med Google adwords.
Er det en dårlig idé, at købe endnu en google adwords konto og kampagne til dette nye domæne ?
Synes jeg engang læste, at Google ikke er så begejstrede for domæner, der ikke er "hoved-domæner" men bare en re-direct til et andet ?
Det er en viderestilling, ved ikke lige hvad en 301 redirect er ?
Grunden til nr 2 domæne er, at det er et smaddergodt domænenavn - og det er nr 1 ikke. Men dette knytter sig til en fysisk butik, og kan derfor ikke ændres. Og så tænkte jeg, at hvis jeg kunne få begge domæner op i de 5 øverste i google, så kommer der måske dobbelt så meget trafik ! Jeg er jo en optimistisk pige...!
Men nu ved jeg ikke, om det er ok med Google, efter alle de indslag herinde, har man jo stor respekt omkring dem!
Absolut bedst at brande dit hoveddomæne. Men i dit tilfælde vil jeg nok flytte dit webhotel over på dit hoveddomæne. Du har ikke noget at bruge det gamle til (dog sørg for at lave 301 redirect på alle dine sider som er optaget i google)
Herefter vil jeg køre adwords på dit branddomæne og kun markedsføre det
Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com
Hej Smille. Du skal ihvertfald være sikker på hvad du gør. I mit tilfælde havde jeg et domæne Eks. HEJ-MED-DIG.dk, havde så et andet domæne HEJMEDDIG.dk, det var så meningen at sidstnævnte domæne skulle føre hen til det første. Hvad jeg ikke vidste var, at Google indekserede de samme identisske sider under begge domæner med det til følge at næsten samtlige sider gik i Supplerende resultat, altså at de blev prioriteret meget lavt, for ikke at sige at de blev usynlige. Om det kan blive tilfældet for dig ved jeg ikke, men her er ihvertfald en venlig advarsel.
> Det kommer an på om det er et 301 redirect eller en viderestilling du bruger :)
Sorry, men det er altså lidt forvrøvlet :) Et "redirect" og en "viderestilling" er blot et dansk og et engelsk ord for det samme.
Du kan lave redirects enten på klient siden (typisk med JavaScript eller META-refresh) eller på serversiden. Det er stort set altid en dårlig ide at lave redirects på klient-siden, så hold dig fra det. Redirects på server-siden kan være af flere forskellige typer, hvoraf 301 (permanent redirect) og 302 (midlertidigt redirect) er de mest almindelige.
I forhold til AdWords er det helt uden betydning hvilken for for redirects du anvender. Det som er det interessante for Google - og Googles brugere, er hvor man havner. Hvis man haver på samme website via de to domæner, så tillader Google kun at det ene domæne optræder i AdWords på de samme keywords. Du kan ´sikkert godt slippe afsted med at køre med begge to (dobbeltdækning) i en kotere periode, men når Google opdager det, lukker de det ene ned.
Hej allesammen og mange tak for input. Det var netop, som jeg havde frygtet - at jeg ikke kan slippe godt afsted med at have samme website på 2 forskellige domæner - så nu vil jeg fokusere på kun det ene. Eller evnt lave et helt nyt site, til det andet domæne.