Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er din største udfordring som iværksætter?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

At finde folk i Østen, der kan overholde deadlines.

Det er ikke engang en joke.

Derudover synes jeg faktisk danske iværksættere har rigtigt gode rammer. Vi har offentlige tilbud med vækstboost i de fleste kommuner, vi har Amino.dk hvor vi kan spørge om alt, at stifte en virksomhed (virksomheder og selskaber er ikke det samme) kan gøres på en halv time en eftermiddag og en nylig undersøgelse viste, at iværksættere nu har rollemodel-status i samfundet på linje med sportsfolk.

Nu skal vi bare gøre vores del af arbejdet og skabe noget fedt. Rammerne for vækst er på plads.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

At der ikke er flere timer i døgnet :)

moms og skat er ikke store problemer - og hvis de var ville jeg sætte andre til at gøre det.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Min største udfordring er at få oprettet en pokkers erhvervskonto!

Ikke at det lyder så voldsomt, men det er åbenbart sværere end som så at finde en bank, der har mod på at oprette en konto, som ikke engang skal have renter, kreditkort, kassekredit, lån eller andet som kunne udgøre en risiko for banken. *suk*

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Min støste udfordring er helt klart mine egne begrænsninger. Heldigvis er jeg selv den nærmeste til at arbejde med dem.

Mht moms osv, så er det jo skønt, at andre kan tage sig af den del og gøre det ti gange bedre og hurtigere end mig.

Hej med dig :-)

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni.

Jeg er allerede startet op og mine udfordringer er nok:

- Økonomi (Vil en hulens masse, men økonomien er der desværre ikke endnu)
- Og så er det tiden, det er også en udfordring for mig :)

God vind :)

/Martin

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Min største udfordring er nok, at jeg helst vil gøre alt selv. Og når jeg så endelig outsourcer, ender jeg med at bruge alt for meget tid på at kontrollere og lave ændringer.

Og tid er jo en begrænset ressource, så ting ender med at tage længere tid end forventet. Tror jeg vil arbejde på at være mindre detaljeorienteret i 2013 :-)

Mvh Carsten


Fra Herning
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Ur-eksperten.dk Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:

Derudover synes jeg faktisk danske iværksættere har rigtigt gode rammer. Vi har offentlige tilbud med vækstboost i de fleste kommuner, vi har Amino.dk hvor vi kan spørge om alt, at stifte en virksomhed (virksomheder og selskaber er ikke det samme) kan gøres på en halv time en eftermiddag og en nylig undersøgelse viste, at iværksættere nu har rollemodel-status i samfundet på linje med sportsfolk.

Nu skal vi bare gøre vores del af arbejdet og skabe noget fedt. Rammerne for vækst er på plads.

Well. Jeg må erklære mig helt enig i ovenstående stykke. 

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:

Min største udfordring er at få oprettet en pokkers erhvervskonto!

Ikke at det lyder så voldsomt, men det er åbenbart sværere end som så at finde en bank, der har mod på at oprette en konto, som ikke engang skal have renter, kreditkort, kassekredit, lån eller andet som kunne udgøre en risiko for banken. *suk*

Jeg har læst mange indlæg hvor nogle folk herinde havde problemer med at få en konto til deres virksomhed, hvorfor jeg også selv var ræd, da jeg anmodede min bank om at åbne en til min virksomhed. Til min forbløffelse var det meget nemt. Jeg skrev til banken, forklarede dem omstændighederne, hvad jeg ville og at jeg ville finansiere det selv via overskud fra mit ''rigtige'' job. Forklarede at det var en konto hvor mine mine kunder kommer til at indbetale penge og at kontoen skulle fungere firmaets NEM-konto. 

Svaret var, kogt meget ned: Hej Elvis. Det lyder yderst spændende og selvfølgelig vil vi gerne hjælpe dig med det, du skal blot indsende registreringsattesten for virksomheden og så tager vi os af resten.

Det skal siges at jeg i mine yngre år fra da jeg var 18 til 22-23 var dybt økonomisk uansvarlig og havde, næsten, konstant underskud i banken. De tog faktisk mit visakort fra mig - to gange. Det er dog blevet meget bedre og jeg besidder nu et, relativt, velbetalt job og har plus på kontoen hver måned. Eneste udstående jeg har er mit bil lån.

Det jeg vil sige er, at når jeg, så let, kan få sådan en konto i en bank hvor jeg har lavet rav i den, forstår jeg slet ikke hvor meget rav i den I har lavet, siden I bliver nægtet sådan en konto. 

Det skal siges at jeg er kunde hos Danske Bank og har alle dage været det siden jeg åbnede min første konto. 

Min største udfordring ligger i at etablere kontakt med en bestemt type leverandør (kunstnere af diverse art) hvor jeg ikke selv har nogle forbindelser eller kender til miljøet. Det kan være et breaking point, hvis det ikke lykkes. Indtil videre tager jeg det som en udfordring og læreproces. Det skal sgu nok lykkes.

En anden udfording som ''iværksætter'' (hader at bruge det ord om mig selv inden jeg har opnået noget med det) er tiden. Jeg arbejder måske 50 timer om ugen for et større dansk firma, og somme tider er det bare svært at få tid til mit nuværende projekt. På den anden siden ønsker jeg ikke låne til at starte. Derfor har jeg bare forenet mig med at ting tager lidt længere tid. 

Fra Næstved
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 67
Fra  Reparo ApS Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni.

Vi har i Reparo nu været igang i 2 år,

Første år med iværksætterkursus, opstart af virksomheden ved siden af begge vores fuldtidsjob, og i dec. sidste år, tof vi springet fuldt ud.

Vores hurtle lige nu, er at komme skridtet videre. Vi løber fint rundt økonomisk, og har flere både at sætte i vandet.

Udfordringen for os, er at få tiden til at følge op på det der er sat igang. Vi er ikke store nok til at hyre en ansat, da vedkomne i vores branche, næsten skal være selvkørende fra dag 1, og vi er snart for store til at nå vores normale arbejde og så lige hælde varer på lager, registrere i lager/økonomisystem. Det skal gøres, og går så lidt ud over den tid man har med familien osv.

Udfordringen for os, sådan som jeg/vi ser det ige nu, er at tage næste skridt og komme skridtet videre end bare at have etableret os.

Tak for et fint magasin, læses med stor interesse.

VH Arne - Reparo ApS

 

Reparo - Vi skaber produktion.

www.reparo.dk, Nye og brugte reservedele til Cnc maskiner. Spar op til 70 %.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

At det kan være besværligt at starte noget op når du er under 18.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)