Hej Alle Aminoer, Der kommer en ny medarbejder til mit firma pr. 1/1, hvilket betyder at jeg nu skal til at arrangere Pension. Jeg er klar over hvordan det aftalemæssigt foregår - der er skrevet en helt std. kontrakt. Medarbejder betaler 1/3 og jeg betaler 2/3 af Pensionen. Men jeg er helt på bar bund ifht. hvordan det gøres rent praktisk ? Skal jeg ringe til et pensionsselskab og oprette konto til medarbejder ? Skal jeg bede medarbejder om at oplyse sin nuværende pensionskonto eller hvordan ? Håbede nogle kunne forklare helt nede på det lavpraktiske niveua hvad jeg som arbejdsgiver skal gøre her ? |
Ja hvis medabejderen har et selskab, så er det jo nemmest for ham hvis han er glad for den, at du får den konto og laver aftale med dem om 2/3 fra dig og 1/3 fra medarbejderen, ellers skal du finde et andet, som sikrer at forholdet opkræves 1/3 og 2/3 - og i ex danløn kan du indlægge betalingen til den pensionskonto du vælger i medarbejderen mener jeg
Jeg går ikke ud fra det er overenstkomstmæssigt, for så er pensionskassen jo oftest bestemt forud i overenskomsten
vh