Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pension - Hvordan ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer,

Der kommer en ny medarbejder til mit firma pr. 1/1, hvilket betyder at jeg nu skal til at arrangere Pension.

Jeg er klar over hvordan det aftalemæssigt foregår - der er skrevet en helt std. kontrakt. Medarbejder betaler 1/3 og jeg betaler 2/3 af Pensionen.

Men jeg er helt på bar bund ifht. hvordan det gøres rent praktisk ? Skal jeg ringe til et pensionsselskab og oprette konto til medarbejder ? Skal jeg bede medarbejder om at oplyse sin nuværende pensionskonto eller hvordan ?

Håbede nogle kunne forklare helt nede på det lavpraktiske niveua hvad jeg som arbejdsgiver skal gøre her ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02

Ja hvis medabejderen har et selskab, så er det jo nemmest for ham hvis han er glad for den, at du får den konto og laver aftale med dem om 2/3 fra dig og 1/3 fra medarbejderen, ellers skal du finde et andet, som sikrer at forholdet opkræves 1/3 og 2/3 - og i ex danløn kan du indlægge betalingen til den pensionskonto du vælger i medarbejderen mener jeg

Jeg går ikke ud fra det er overenstkomstmæssigt, for så er pensionskassen jo oftest bestemt forud i overenskomsten

vh

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:58

så er det jo nemmest for ham

Fuldstændig enig!!

Og den fremgangsmåde benytter de fleste, når de ansatter de første medarbejdere med pensionsordning.

Men lige pludselig har I 5-6 forskellige pensionsordninger i firmaet.

Jeg vil derfor anbefale, at DU bestemmer hvilket pensionsselskab, du gerne vil have samarbejde med. Et godt valg kunne være det pensionsselskab, som din egen bank arbejder sammen med.

Glædelig Jul.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19

det er jo korrekt - at det kan være besværligt med flere forskellige selskaber (selvom det generelt er let at administrere på medarbejderbasis i feks. danløn,)  men for dig er det da givet lettest at vælge, specielt hvis I bliver flere medarbejdere i flere brancher

vh

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 09:13

Tak for svarene!

Det er ganske rigtig ikke indenfor nogen overenskomst.

Hvad er fidusen i at arbejde med det Pensionsselskab som ens Bank samarbejder med ? (til info har vi Jyske Bank).

Ellers tror jeg der ligger en god pointe i det med ikke at få flere forskellige selskaber. Der kommer én mere som skal have pension om ca. 6 mdr. Og måske en til lidt senere på året. Så det kan hurtigt blive tosset. Men kunne jo så evt. være ligetil at vælge det selskab som den nye medarb. har i forvejen!

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med så få medarbejdere er det svært at få rigtig gode vilkår - jeg har mange års erfaring som pensionsforsikringsmægler med netop valg pensionsordninger og forsikringsløsninger.
Rart der ikke er overenskomster - man kan sige at det er langt fra fagforeningernes kernekompetence at drive pensionsselskab med fokus på gode dækninger.

Hvis DU bestemmer pensionsselskabet er medarbejderen nødsaget til at skifte ordning - og hvis nu en medarbejder har helbredsmæssige problemer (i forsikringsselskabets øjne - fx. ryg, nakke, massage, undersøgelser, vægt m.v.) kan vedkommende få svært ved at få de dækninger som ønskes.

Når I er fra 5 ansatte kan der være mulighed for at opnå stordriftsfordele (omkostninger, pris for forsikringsdækninger og lempelige krav til helbredsoplysninger)

Det er jo super nemt at indtaste hvilket selskab der skal have pensions-kronerne - og det skal kun indtastes ifm. oprettelse af medarbejdere ;o)

Overvej derfor at fortsætte med medarbejderens egen pensionsordning da han derved bibeholder dækningerne uden at skulle aflevere nye helbredsoplysninger.

Lav imidlertid en hospitalsforsikring til alle der arbejder over 7 timer ugentlig så I er sikret hurtig undersøgelse og behandling.

Du er velkommen til at sende en PM / kontakte mig for yderligere info.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)