Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"en god overskrift" - søger gode råd omkring en potentiel app til smartphones.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino, min første tråd.

Det er nu under en uge siden jeg fandt amino.dk, alt den viden der er samlet herinde er fantastisk.

Jeg har udtænkt en app som er genial hvis jeg selv skal sige det.

men eftersom jeg ikke har den store erfaring tager jeg med glæde imod råd.

jeg leder også efter en programmør der kan lave en sådan app, men jeg opretter en tråd bagefter under freelancers eller hvad det rigtige forum er. men først og fremmest ville jeg gerne høre havd i har at sige

hvad skal jeg være opmærksom på, og forsigtig med?
Kan jeg risikere at min ide bliver ståjlet? og i så fald hvordan beskytter man så produktet?
Kom gerne med mere hvis i synes der er noget jeg burde være opmærksom på.

Jeg forestiller mig at appen skal havde.
-en menu
- en QR scanner, hvor der skal kunne tilføjes stregkoder
 - en database.
links til internettet
- kunne samle stattestikker om folks vaner.
- lave notifikationer på telefonen.
- en kalorietæller
- en alarm

Det bliver ikke en app hvor det at tabe sig eller holde styr på ens kalorie indtag er i fokus, men det er en del af det.

Mvh. Daniel

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:34

det korte i det lange er at jeg er nervøs for at de mulige samarbejds partnere jeg ville udvikle appen med, ville kunne stjæle projektet. hvordan beskytter jeg mig mod.

eller hvis han ikke udføre arbejdet ordenligt?

jeg går ud fra man laver en bindene kontrakt? men skal der så en advokat indover? eller kan man skrive en kontrakt selv?

derudover når jeg så tager kontakt til en en programmør hvad kan jeg så forvente han vil havde for det?

procenter eller muligvis et engangs beløb?

Mvh. Daniel

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 14:31

Hej!

Jeg kan ikke hjælpe dig men måske at du skal få en moderator til at flytte din tråd. Når den ligger i gruppen "unge helte" er der kun dem under 25 år der kan se din tråd. Derfor vil du få flere og bedre svar fra mennesker som er over 25 som nok har erfaring med netop det du beskriver!

Held og lykke med det.

Mange hilsner

Mads Herlev 

Fra Gadbjerg
Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:42

Julián Carax:
hvad skal jeg være opmærksom på, og forsigtig med?
Kan jeg risikere at min ide bliver ståjlet? og i så fald hvordan beskytter man så produktet?
Kom gerne med mere hvis i synes der er noget jeg burde være opmærksom på.

En idé er sjældent noget værd, og selvom at du fortæller vidt og bredt om den, vil det være din idé og dig der styrer hvordan den skal udvikle sig. Så mig råd til dig er at fortælle om din idé, og få noget feedback på den, inden du begynder at lede efter programmører osv.
God søndag :-) 

Fra København K
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  woopcamp Skrevet kl. 13:08

Kasper Billeskov:
En idé er sjældent noget værd, og selvom at du fortæller vidt og bredt om den, vil det være din idé og dig der styrer hvordan den skal udvikle sig. Så mig råd til dig er at fortælle om din idé, og få noget feedback på den, inden du begynder at lede efter programmører osv

Jeg må erklære mig uenig med Kasper - business is business, og hvis du lukker en guld-idé ud på Amino, kan du være sikker på at der en haj ude blandt cyberspace, der snapper din idé og voldtager den.
Hold kortene for dig selv - og luk kun din idé ud til folk, der ved hvad de snakker om (er en del af din målgruppe) og som du kan stole på.

Men tag kontakt til Patent- og varemærkestyrelsen, og hør hvad du skal stille op (http://www.rettigheder.dk/?gclid=CMPusszBkrUCFbB3cAodZEkAxQ).
Jeg mener at en selvstændig IKKE må tage din idé hvis du kontakter ham professionelt - men din idé kan sagtens ændres lidt, så det skal du passe på med.

Jeg er "selv" i gang med at udvikle en app, og har kontakt til en dansk projektleder, som er bosat i Ukraine og har små IT-slaver til at programmere de opgaver han får ind, for en slik. Han er utrolig professionel, overholder sine tidsplaner og er til at stole på. Hvis du har brug for en leverandør/et par gode råd med på vejen, kan du få hans skype og høre hvad han har og sige :-)

Ellers - så held og lykke med det chef Big Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)