Hej alle geniale iværksættere |
Der findes en masse diskussion her på amino om det..
I kan godt men i skal vidst have en værge :-)
Hej alle geniale iværksættere |
Der findes en masse diskussion her på amino om det.. I kan godt men i skal vidst have en værge :-) |
Ejer af Winkwink & Magentoxperten.
Hej Kristoffer! Jeg er selv 14! I skal have en over 18 til at stå inde for det i laver! Kontakt evt. skat og fortæl hvad det er i har tænkt jer så giver de nok en god løsning på problemet! mange hilsner Mads |
Det kan du faktisk godt. Under 15 år så går den ikke, men er man 15-18 år skal man søge om det. Det er ikke alle der bliver godkendt. Held og lykke med projektet og god jul :) vh Ronnie |
Hej Du kan sagtens få CVR-nummer som umyndig, jeg har selv fået mit så sent som i går (er 17). Det du skal gøre er først og fremmeste at tale med dine forældre omkring det. Dernæst skal du udfærdige en ansøgning til Statsforvaltningen. Ansøgningen skal indeholde det mest væsentlige omkring din virksomhed. Det omfatter blandt andet en beskrivelse af, hvad du vil lave, om du vil have nogen lagerbinding og andre relevante ting. Til sidst skal du have dine forældres/værgers underskrifter på, at de vil stå inde for eventuel gæld, du ville kunne stifte, inden du fylder 18. Når du har skrevet ansøgningen, afleverer du ansøgningen hos din lokale Statsforvaltning, som så i løbet af et stykke tid vil godkende eller afslå ansøgningen. Når du har fået din godkendelse, skal du blot indsende denne sammen med din ansøgning om CVR-nummer, og så vil du, i løbet af ganske kort tid, have dit CVR-nummer :-) Med venlig hilsen Lasse Starcke |
I skal søge via statsforvanltningen hvor forældrer eller værge skal skrive under på, at de tager jeres forpligtelse i de tilfælde hvor I som virksomhed forpligter jer som om vi var over 18. De som handler med jer som virksomhed kan jo ikke risikere, at I kan sige - nåh - men vi var ikke myndige, så det køb gælder ikke. Der er flere herinde som har fået det fint igennem, men det er jo lidt en procedure og et ansvar for forældrene og for trådstarter som vist ville starte med en anden under 18 hvor de skal ha begges forældre med hvis de skal starte I/S sammen. er det jo dobbelt op. god vind med det i alle fald, Der følger jo lidt regnskab og administration med - men sælger i for klart under 50.000 i 12 mdr løbende (alle 12 mdrs perioder) så kan i godt drive det som firma uden moms registrering osv - men kan jo ha de vanskeligheder i taler om med betalingsløsninger osv vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com