Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oscommerce vs. dandomain vs. scannet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa, min kone og jeg skal igang med at sælge produkter via online shopsystem.

Er der nogen der har argumenter for/imod oscommerce vs. Dandomain vs. ScanNet?

 

Oscommerce er jo gratis i sin grundform, hvor teknisk skal man være for at gå igang?

 

Tak.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er en del ligheder mellem DanDomain og Scannet - OSCommerce er noget helt andet!

De første to ligger i den billige ende af standardiserede hostede løsninger. Kan du leve med de begrænsninger det giver, kan det være en god start.

OSCommerce er der langt færre begrænsninger ved, men til gengæld skal du selv tilpasse det, og det er langt fra (som udgangspunkt) så brugervenligt som de to andre systemer. Og så skal du selv sætte hosting op, dankortbetaling osv.

Hvis ikke I selv kan programmere ville jeg være varsom med at vælge OSCommerce. I kan måske godt finde ud af at få det grundlæggende system op at køre uden at være hard-core udviklere, men i undgår ikke en del tilpasninger og dem skal der altså en programmør til - og helst en med lidt erfaring i OSCommerce (eller en der har lyst til at knokle sig til den erfaring).
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-07-2007 21:00:42 Forfatter: Mikkel deMib Der er en del ligheder mellem DanDomain og Scannet - OSCommerce er noget helt andet!

De første to ligger i den billige ende af standardiserede hostede løsninger. Kan du leve med de begrænsninger det giver, kan det være en god start.

OSCommerce er der langt færre begrænsninger ved, men til gengæld skal du selv tilpasse det, og det er langt fra (som udgangspunkt) så brugervenligt som de to andre systemer. Og så skal du selv sætte hosting op, dankortbetaling osv.

Hvis ikke I selv kan programmere ville jeg være varsom med at vælge OSCommerce. I kan måske godt finde ud af at få det grundlæggende system op at køre uden at være hard-core udviklere, men i undgår ikke en del tilpasninger og dem skal der altså en programmør til - og helst en med lidt erfaring i OSCommerce (eller en der har lyst til at knokle sig til den erfaring).

 

Jeg er helt enig med Mikkel på dette område, men en anden mulighed med Oscommerce er også at vælge en leverandør der har udviklet på oscommerce igennem længere tid, f.eks. www.goldenplanet.dk så bliver løsningen lidt ala dandomain/scannet, dog stadig lidt mere nørdet.

En helt tredje mulighed var at hyre et bureau der har erfaring med oscommece og få tilpasset sin shop præcist efter ens egne ønsker med et unikt design, på denne måde slipper du for en månedlig leje, men er naturligvis en del dyrre i opstart.

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Helt enig med ovenstående, osCommerce er open scource, men i sin grundform ikke særligt meget værd, der skal i praksis indstalleres en mængde moduler, for at gøre shoppen både kraftig, og nem at bruge. alt det kræver en del teknisk indsigt, på et tidspunkt hvor det enkelte firma helle vil bruge tiden på at være produkt og markedsføringsorienteret.

 

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)