Hva, har du tænkt dig at få oprettet SSL til de steder hvor det er påkrævet? Jeg snakker om kontrolpaneler og webmail. |
Mauran Muthiah:Hva, har du tænkt dig at få oprettet SSL til de steder hvor det er påkrævet? Jeg snakker om kontrolpaneler og webmail.
Nej, der kommer ikke SSL på nogle steder og det er heller ikke noget krav, men blot noget der vil øge sikkerheden.
Det fungerer fint uden og det er langt billigere at drive det sådan, det er et bevidst fravalg.
Det er muligt jeg køber et wildcard certifikat på et tidspunkt ;-)
Så vil du have den ekstra sikkerhed så er det nok ikke det rigtige sted for dig at oprette et nyt webhotel.
Jeg har dog aldrig oplevet at SSL skulle give en bedre sikkerhed sådan rent praktisk, det gør bare at hackerne så får krypteret deres loginforsøg, men det forhindrer dem ikke i det.
Skal du sniffe/aflytte trafikken så kan det alligevel kun gøres hvis dit sniffer program befinder sig på et netværk hvor trafikken passerer, det er kun nogle offentlige steder hvor det kan lade sig gøre og det er praktisk ret besværligt at fange trafikken.
På linuxwebhotel.dk er der beskyttelse mod brute-force angreb på controlpanel, mail porte og ftp, vi spærrer automatisk de ipnumre som de forsøg kommer fra.