Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstart af netcafé!

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Lit Trading Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er ked af at sige det, men jeg må tilslutte mig en del af de andre - Det kræver noget HELT SPECIELT, anderledes og tiltrækkende at køre sådan et sted i disse tider.

Jeg arbejdede på en netcafe for 10 år siden, alle dem i byen lukkede i 2003 - der var ikke kunder nok mere.

I takt med at ADSL blev "alle-mands-eje" forsvandt kunderne. Pludselig kunne de holde LAN party hjemme i deres egne stuer/på deres værelser osv.

Selvom vi også solgte og reparede computere for kunder, holdte natarrangementer i weekenderne, og underviste i Pc-kørekort - Så kunne det ikke løbe rundt til sidst.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 23:08

Hej Laust,

Jeg har læst kommentarerne på jeres opslag. Og jeg må give folk ret, der er ikke meget at hente med en netcafé i dagens Danmark. Det er virkelig svært at holde i gang. Jeg var selv medansvarlig for en netcafé engang - og den kunne ligesom de andre netcaféer rundt omkring i DK ikke løbe rundt.

Der skal virkelig noget unikt til - og der skal mere til end det i selv kan være til stede. Dvs. fx at have maskinerne udlejet som renderfarm til virksomheder. Måske udleje lokalerne til specifikke skoler eller lign.

Esport er desværre heller ikke så stort i DK, det bliver forhåbentlig med tiden noget større - og de netcaféer som kan afholde den type konkurrencer - og måske ligefrem ha' en form for entré og konkret engagement i Esporten kan måske trække et trumfkort - men ellers ser jeg det heller ikke ske.

Desværre... netcaféer kan ellers være super hyggelige :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:33

Jeg har selv været meget i det net cafe miljø der var i randers før i tiden, og vil tro jeg kan lære fra de fejl jeg kunne se de andre begik. Jeg ved ikke om det er urealistisk med et gennemsnit på 5 mennesker i timen på en 12 timers dag. Og med hensyn til lokation er den fundet og prisen ligger fast. Stedet er nyrenoveret, stilrent og til en favorabel pris midt i centrum, det er ikke noget vi regner med at tjene mange penge på, men nærmere en stor interesse samtidig med at omegnen mangler et sådant tilbud. udregninger ses nedenfor:

Åbningstider 12-24:

Indtægt på maskiner ved gennemsnitligt 25% optaget i timen:

Ved 25% optaget i gennemsnit 20*12*25*30*0,2 : 45000

Udgifter månedligt:

Husleje : 8000
Strøm : 3000
Licens : 500
forsikring : 1000
Internet : 500
kiosk : 5000
Total : 18000
Tilmeldt 20. Dec 12
Skrevet kl. 23:35

Hov glemte at det bliver til en 20'er i timen. Lån i banken er ikke aktuelt da vi har en nogenlunde kapital til opstart. Og pt snakker vi med en del sponsorer der forhåbentligt er samarbejdsvillige. 

Alle ris og ros er velkomne. :) 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 23:41

Din beregning på maskinerne er forkert. Det bliver 100,- pr time incl moms. Så det hedder 100x12x30= 36000,- 

Vh Jimmi

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 23:42

Laust89:

Jeg har selv været meget i det net cafe miljø der var i randers før i tiden, og vil tro jeg kan lære fra de fejl jeg kunne se de andre begik. Jeg ved ikke om det er urealistisk med et gennemsnit på 5 mennesker i timen på en 12 timers dag. Og med hensyn til lokation er den fundet og prisen ligger fast. Stedet er nyrenoveret, stilrent og til en favorabel pris midt i centrum, det er ikke noget vi regner med at tjene mange penge på, men nærmere en stor interesse samtidig med at omegnen mangler et sådant tilbud. udregninger ses nedenfor:

Åbningstider 12-24:

Indtægt på maskiner ved gennemsnitligt 25% optaget i timen:

Udgifter månedligt:

Husleje : 8000
Strøm : 3000
Licens : 500
forsikring : 1000
Internet : 500
kiosk : 5000
Total : 18000

Jeg må tilslutte mig fleretallet herinde, at det bliver svært og hårdt at opstarte. - men hvis i virkelig brænder for det, er det jo blot at "tag en chance og vind en bamse"

Jeg mener den netcafe der er på togstationen i odense, de har vidst ikke engang 5 mand der sidder der i timen, det kan også være fordi de ligger på en togstation hvor folk har travlt? 

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 20. Dec 12
Skrevet kl. 23:43

Laust89:

Kan se jeg har lavet en forkert paste her.

Ved 25% optaget i gennemsnit:  20*12*20*30*0,25    = 36000

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 23:57

Udover dette mangler du penge til rep, spil, telefon, uforudsete udgifter m.m. ;-) 

Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 50
Fra  Golfbasen Skrevet kl. 00:12

Hej!

Som de andre brugere vil jeg også mene at I har en stor opgave foran Jer, hvis i vil have jeres drøm til at blive til en realitet.

MEN ..

"IF YOU BELIEVE, YOU CAN ACHIEVE" .. Så! Selvfølgelig kan Jeres idé da blive en succés hvis I tror på den, og gør det rigtige.

Esport er ikke hvad det har været, men med CS:GO opstandelse er der lys forude. Hvis jeg var jer ville jeg starte med 10 computere, for at se om det er noget der bliver brugt, og med 10 computere er det muligt at spille fx. 5vs5 osv. .. Og nu kommer idéen til, hvordan I kan få lokket de unge til.

Få Jer et CS:GO hold som skal spille under jeres internet-cafe's navn, altså i danner en organisation. De skal selvfølgelig have noget gear og værk for at spille for jer, men der kan i jo bruge de penge, som i har sparet ved ikke at købe de ekstra 10 computere. Med jeres hold vil der så være utrolig mange muligheder for, at i vil kunne holde nogle arrangementer. Fx, at de lokale gamere kan udfordre jeres hold, i kan en gang om måneden holde et arrangement, hvor Jeres spillere lærer fra sig, 2on2 cups  osv! ..

Når lyset ikke er slukket og de unge er i skole, ville der også være mulighed for, at I ville kunne holde computer-kurser for ældre mennesker. Og dermed tjene lidt ekstra når der ikke er så meget aktivitet mellem 12-14.

Ønsker jer held og lykke med projektet!

Dbh,

Kasper Aagaard Thomsen

Tilmeldt 20. Dec 12
Skrevet kl. 00:36

Men i vil sige at det burde startes som Aps eller ? Jeg er meget i tvivl på dette punkt. 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)