Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal min hjemmeside registreres som virksomhed?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er helt ny på området iværksætteri, men jeg er sikker på, jeg kan få hjælp fra jer rare, kompetente Amino'er. Mit spørgsmål er, om min hjemmeside skal registreres som en virksomhed (læs videre). 

Jeg er igang med at lave min egen hjemmeside JuraMedie.dk, hvilket kan ses her (preview). Den åbner d. 1. januar 2013.   

Siden har til formål at højne fagligheden og samtidig være et socialt medie for jurastuderende, hvilket jeg har fundet ud af, der er stor efterspørgsel efter. Ønsket er, at de jurastuderende skal have en hjemmeside, hvor de kan mødes på tværs af hold og uddannelsesinstitution. På JuraMedie.dk kan man oprette sig som bruger, hvor man dermed kan få adgang til JuraMedies notearkiv, forum, chat og meget andet. Det er helt gratis at benytte siden og oprette sig som bruger - indtil videre i hvert fald.

Meningen er, at der skal være to primære indtægtskilder: annoncer og køb adgang til notearkivet. 

Annonceringen giver lidt sig selv. Da jeg selv er jurastuderende, har jeg opdaget hvor meget de store advokatvirksomheder forsøger at gøre opmærksom på sig selv over for jurastuderende. De vil gøre alt for at få de bedste jurastuderende til deres advokatkontor. Derfor vil de gerne ligge en sjat penge til annoncering på en hjemmeside, der samler alle de jurastuderende fra alle uddannelsessteder. 

Køb adgang til notearkivet er noget, jeg regner med først bliver iværksat til efteråret, hvor jeg har fået lokket rigtig mange brugere til siden, som bruger den ugentligt. Jeg tænker lidt, det bliver noget med, man skal have nogle point for at få adgang til det her arkiv, som er en masse noter, som de jurastuderende kan bruge til undervisningen og eksamen. Pointene kan anskaffes enten ved, at man selv uploader nogle noter til arkivet eller ved at købe noter. Ja, ved godt det bliver lidt "studienet"-agtigt, men jeg har fundet ud af, der virkelig er en efterspørgsel efter sådan et notearkiv. 

Det var lidt om siden. Nu til mit spørgsmål: skal min hjemmeside registreres som personligt ejet virksomhed? Jeg har fundet ud af, man skal momsregistreres, hvis man tjener over 50.000 kr om året, hvilket jeg slet ikke kommer til det første år. Jeg har heller ingen ansatte, men kunne godt finde på at ansætte en jurastuderende på flekstid eller sådan noget, hvis det går rigtig godt.

Jeg har jo nogle indtægtskilder. Jeg tænker det også skaber noget mere tillid på en eller anden måde over for kunderne (de jurastuderende såvel som advokatkontorerne), hvis jeg er registreret som virksomhed. 

Hvad siger I, kloge Amino'er? Er der nogle fordele/ulemper?

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 103
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 17:20

Man skal registrere et CVR hvis man har eller forventer en omsætning på over 50.000, så man hvis man mener man kommer over det beløb så kan man ikke vente.

Jeg har selv linuxwebhotel.dk som giver lidt indtægter, men langt fra en omsætning i den størrelse og min erfaring er at det kan tage lang tid at nå derop når man sælger billig hosting, så jeg har valgt at vente og se tiden an, så er det også meget enklere at drive.

Du skal dog huske at skrive evt. indtægter på som B-indkomst.

Der er nogle ulemper, man kan feks. ikke trække underskud fra når man ikke har et CVR nummer og nogle leverandører kræver måske også at du har et CVR, det sidste er nok mere hvis man handler engros med almindelige gammeldavs varer ;-)

Mit råd er at du først skal koncentrere dig om at bygge din forretning op i det små og så vente med at registrere CVR hvis du alligevel ikke regner med større omsætning. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:26

cvr nummer det skaber mere troværdighed omkring virksomheden 

husk det er omsætning over 50.000 kr ikke indtægten efter udgifter , der gør om man skal moms registres 

Husk du ikke må opkræve moms på din faktura hvis du ikke har et CVR nummer.

http://da.wikipedia.org/wiki/Det_Centrale_Virksomhedsregister

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 17:28

Fordele:
Det er nemmere at lave regnskab, der er ikke nogen momsangivelse
Da du ikke skal svare 25% moms, så beholder du hele omsætningen, det kan være en god start

Ulemper:
Du kan ikke fratrække underskud i din skat
Du kan  ikke få refunderet momsen på det du køber og det kan være en del for nogle opstartsvirksomheder

Når projektet ikke giver mere så ville jeg vente med at momsregistrere, men husk at momsregistrere hvis du ved din omsætning kommer op over de 50.000, men kan således ikke bare vente til man når det punkt hvis man allerede ved man når den omsætning på et år.

Det er de færreste kunder som bekymrer sig om du har et CVR....tror ikke det giver noget ekstra troværdighed, men det gør det til gengæld hvis du leverer et godt produkt....det er vigtigst.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:28

Hej.

Det er en fin side du har fået lavet. Ville måske nok lige have lavet et andet Logo. Men ellers OK. Og så til dit spørgsmål om CVR eller ej. Er det en udgift for dig at blive registreret ?. Her tænker jeg på om du mister retten til Dagpenge eller lignende. For så vil det jo ikke være en god idè, da du helt klart ikke vil kunne leve af det her. Hvis du derimod ikke mister noget er det da bare om at komme igang.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Dec 12
Skrevet kl. 22:31

Hej.

Tak for svaret.

Dejligt at få nogle fordele/ulemper på bordet. Jeg har ikke meget underskud, da det eneste jeg kommer til at investere i projektet er 500 kr, som jeg hurtigt kan få dækket ind, så det er ikke argumentet.

Og jeg køber ikke nogle produkter, da det kun er en hjemmeside, så det vil ikke være nogle særlig stor fordel, at kunne få refunderet momsen på det jeg køber. 

Skal man egentlig momsregistreres, når man opretter sig som virksomhed? Eller kan man godt oprette sig som virksomhed og få CVR-nr. uden at være momsregistreret.

Som sagt kan det være jeg ansætter et par timer om ugen, når projektet er kommet godt i gang. Så er der vel ingen vej uden om, så skal jeg vel oprette mig som virksomhed, ikke?

Tilmeldt 20. Dec 12
Skrevet kl. 22:33

Nej, det er ikke en udgift for mig. Jeg tænker bare, det bliver ekstra arbejde at registrere sig, hvis det ikke er nødvendigt. 

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 22:37

Du skal ikke registrere din virksomhed nogle steder hvis du ikke skal momsregistreres, det går du når du lader dig momsregistrere, men evt. overskud fra din virksomhed som endnu ikke er registreret de indtægter skal du oplyse skat om og det gør du ved at før dem på som b-indkomst og så er det vigtigt at lave et lille regnskab hvor du har indtægter og udgifter, du skal også kunne dokumentere udgifter så kvitteringer/bilag på dine køb skal du gemme.

Hvis du skal ansætte nogen så skal du være registreret med CVR, det er jeg ret sikker på.

Hvis du forventer at du kommer så meget i gang at du får over 50.000 kr. i omæstning i 2013, så skal du lade dig momsregistrere i det nye år.

Fra .
Tilmeldt 20. Dec 12
Fra  linuxwebhotel.dk Skrevet kl. 22:41

JuraMedie:

Nej, det er ikke en udgift for mig. Jeg tænker bare, det bliver ekstra arbejde at registrere sig, hvis det ikke er nødvendigt. 

det er også primært pga. det ekstra arbejde med momsregnskab og indberetning der er årsag til at jeg venter og ser, så det kan jeg godt forstå.

nogle gange kan der gå flere år før virksomheden kommer så meget op i gear at der er en omsætning af den størrelse og hvis du aldrig kommer derop så kan du jo ligeså godt gøre det så nemt for dig selv som muligt.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 18:29

Du skal kun oprette en virksomhed hvis du kommer til at have et en omsætning på over 50.000. :) 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)