Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe til Stregkode opbygning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra støvring
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Fra  q-skins.dk Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle. 

Jeg det er det rigtige forum at poste denne forespørgsel i, hvis ikke må i undskylde på forhånd. 

Det drejer sig om stregkoder som overskriften også fortæller. Jeg står med en helt ny emballage til mine produkter, hvilken 3 mobil Danmark har vist interesse for, hvilke jeg skal have møde nummer 2 med i starten af det nye år. Men inden da skal jeg gerne have lavet nogle unikke stregkoder som jeg kan printe og sætte på min emballage, problemet er at jeg intet ved om stregkoder, hvordan de opbygges, og hvordan man skal bruge de 13 tal og hvilke tal der står for hvad. 

Er der nogle som kan være mig behjælpeig med hvordan en stregkode skal opbygges, hvilke tal og bogstaver man skal bruge, om jeg skal bruge EAN13?

Jeg have tænkt mig selv at printe stregkoderne på en labelwriter, så snart de er opbygget. 

På forhånd tak og god jul :)

Mvh. 

Mathias Rask

q-skins.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:47

Normalt klares det gennem GS1, som styrer en masse stregkoder. Så er du sikker på, at det er en unik stregkode.

Har du købt et nummer gennem GS1 er der ikke andre der kan benytte det.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra støvring
Tilmeldt 6. Sep 12
Fra  q-skins.dk Skrevet kl. 16:01

Hej Elias. 

Tak for dit hurtigt svar. 

Jeg har godt læst lidt om GS1 og oprettelse af stregkoder. 

Har du nogen ide om hvad sådan en oprettelse den koster hos GS1?

Problemet ved at oprette gennem GS1 såfremt prisen er høj, er jo den at hvis jeg ikke får min aftale på plads så er det lidt spildt kan man vel sige?

De de skal have fra mig nu her er en endelig prototype af to færdige produkter til hhv. smartphone og tablest, kan man ikke lave en test stregkode som ikke er endlige, men blot giver en helhedsoplevelse af produktet og indpakningen?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 16:05

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 12:32

GS1 koster ca 2400 i oprettelse - herefter kommer et årligt gebyr ca. 500. Kan ikke huske priserne eksakt.

Du kan sagtes finde gratis software på nettet til at lave nogle EAN koder på, således at din kunde kan se udformningen på din emballage. Men med de produkter du vil sælge og med de kunder du har, så kommer du ikke uden om GS1 og EAN13. Umiddelbart ville jeg investere i GS1 og fremstå seriøs med de endelige og unikke stregkoder.

Du vil sagtens kunne udskrive stregkoderne på en Labelwriter.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 15:33

Jeg ville ikke bruge penge på stregkode endnu, men som nævnt, men bruge en tilfældig stregkode. Jeg har været til den slags møder, og tro mig, de sidder ikke med en stregkode scanner ;-)

Helhedsbilledet er vigtigt, og da det er udseende og funktion, samt kvalitet du skal vise, så syntes jeg at det vil være en fin detalje at printe en stregkode.

Når du så kommer dertil, at du får en ordre, så tager det ikke lang tid at få dine egne stregkoder.

Iøvrigt, held og lykke med det :-) 

Fra støvring
Tilmeldt 6. Sep 12
Fra  q-skins.dk Skrevet kl. 21:53

Hej. 

Tak for de fine svar, det har været til stor hjælp. Vi har bestemt ikke at bestille nogen ean13 stregkode hos GS1 endnu, men først hvis vi får ordren. 

Vi har i den forbindelse anskaffet os en dymo labelwriter så vi kan give et fint helheldsbillede af vores produkter. 

Mange tak :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)