Jeg har tænkt mig at lave en hjemme. Men har så mange spørgsmål, som jeg håber jeg for svar på :)
Først
- Hvordan laver jeg min egen hjemmeside? Altså gratis en. Jeg har prøvet den der 123hjemmeside.com eller hvad den hedder. Men der bestemmer man ikke design og alt det der. Jeg vil gerne have min hjemmeside helt selv. For mig selv. Hvordan starter man med at lave den? Hvordan kan jeg designe den, og bestemme hvordan tingene skal ligge osv, ka' i føl mig? Bare bedre skat. Min helt egen hjemmeside.
den anden ting.
- Hvordan kan jeg tjene penge på den? Hvordan får jeg sponsere eller reklamer ind på hjemmesiden? Skal jeg betale for at få dem ind først eller andet?
Vil bare gerne have afvide helt præcis, hvad jeg skal.
Håber i kan hjælpe mig!! Har virkelig tænkt på det i lang tid nu!
Hvis du vil i gang med den forunderlige verden af hjemmesider, forslår jeg altså at du går ud og bruger et par hundrede på at købe dit eget domæne og så sætter en wordpressblog op. Det er super nemt og ligetil.
Mht. indtjeningsmuligheder, så skal du prøve at sætte dig en smule ind i affiliatemarketing og SEO. Det kunne være en god start.
Vil anbefale dig at søge efter Affiliate herinde på Amino, der ligger et utal af gode tråde, som jeg vil anbefale dig at læse først og så derefter stille de spørgsmål der måtte opstå hen ad vejen :)
Den hurtigste måde er at oprette dig på CloudSprout.com hvor du frit kan designe din siden som du vil. Så skal du være oprettet på f.eks. Google Adsense og der får du et stykke kode du i CloudSprout kan indsætte i et tekstfelt.
Det er nok den nemmeste og hurtigste måde tror jeg. Så er det bare et spørgsmål om hvor meget du vil lave på siden.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Køb et domæne og webhotel (Det koster ikke mange kr om måneden hos fx Meebox.net) Sæ herefter en hjemmeside op i f.eks. Wordpress og lav noget godt indhold på siden.
Lad være med at tænke på reklamer osv. endnu. Uden en hjemmeside er der alligevel ikke noget sted at placere dem. Efter du har lavet en hjemmeside, så tænk over hvordan du kan få nogle besøgende til siden. Reklamer giver heller ikke meget mening uden besøgende.
Få nogen til at hjælpe dig og kig dem samtidig over skulderen...det er helt legalt;)
Sug til dig...på få år kan du blive helt dygtig. Eller i det mindste overskue hvis noget er helt forkert eller nogen prøver at bilde dig noget ind...(læs telefonsælgere der udsteder garantier og den slags). Klø på!
Tusind tak for alle de gode råde :) Men alt det der med det skal tage flere år osv. Det er ikke mig. Det der med reklamer? Det har jeg tænkt på. Jeg laver et spil, ligesom happy wheels, hvis i kender det. Flere milioner spiller sådan et lille web spil. Og jeg er 100% på at mit spil skal nok blive populært nok til det.
Jeg lærer rigtig hurtigt, hvis det er noget jeg brænder for. Er ikke ikke så meget til at købe hjemmeside, jeg ved at man kan lave dem gratis.
Håber der kommer flere gode råde, og tak for dem i forvejen!! :)
Før du forarger hele Amino, så prøv at søge på google - "lær at lave hjemmesider". Der kommer nogle fine sider frem, som med garanti kan hjælpe dig videre og måske give dig en forståelse for, at tingene kan være lidt mere komplekse, end du umiddelbart forventer.