Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behandler moms, hvornår bliver de udbetalt?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg håber i lige kan hjælpe mig lidt her :)

Sagen er den at jeg for nylig købte en graverings maskine til firmaet, jeg indberettede så moms  forrige søndag, og håbede på at de ville være sat ind på firma kontoen senest i morgen, så jeg lige kan nå at bestille nogle varer inden jeg går på juleferie.

Da jeg ringede ind i mandags, for at høre om der var sansynlighed for det, fik jeg af vide at de ikke kunne oplyse det, men hun kunne ikke se den var under behandling,

Jeg ringede så ind igen i går, og alt jeg kunne få oplyst var at den nu er under behandling. Jeg tænkte at det forhåbentligt betød at pengene så ville stå der i dag, men der er stadig ikke kommet nogen, og begynder at blive lidt stresset, da jeg ved at der er mange der bestiller varer før jul og efter nytår, og jeg har ingen tegn til min graverings maskine, så kan derfor ikke komme i gang før jeg har dem. Det betyder jo så at min produktion kommer bagud.

Er der nogle der kan svare på hvor lang tid man skal forvente der går før man får momspengene, når de er gået i gang med at behandle den?

På forhand tak :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm...

Jeg betaler da moms kvartalsvis. - Så din moms gøres vel først op, når kvartalet er gået?

Tilmeldt 16. Sep 09
Skrevet kl. 09:09

Det håber jeg ikke, jeg kan ikke rigtig vente på det, da vi så er helt fremme i Februar :/

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:11

Ja, det var også hvad jeg tænkte. - På den anden side har du fået at vie, at det behandles..... - Hvad mon der menes med den.

Tilmeldt 16. Sep 09
Skrevet kl. 09:14

Jeg går stærkt ud fra at det blot betyder de er ved at arbejde på den, uden behandling kan de ikke udbetale :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Miraca Skrevet kl. 09:15

Joo... Men jeg frygter det betyder 'Vi har modtaget den, og den bliver behandler til februar sammen med alle andre'.

Tilmeldt 16. Sep 09
Skrevet kl. 09:18

Jamen i sidste uge havde de ikke behandlet den, åh, håber virkelig ikke du har ret :/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:57

du må forklare hvad du har gjort. Har du været inde via skat.dk som indlogget og bedt om førtidig moms retur, eller har du skrevet et brev til dem med oplysninger og bedt om at få pengene tilbage?

Normalt, som skrevet, så angiver man jo sin moms ved slutningen af et kvartal, og får så pengene ret kort (8-14 dage) efter man har angivet en købsmoms der overstiger salgsmomsen. Du må jo ha været i kontakt med dem siden de behandler den, men det er lidt usædvanligt at få moms tilbage før tid (før udløbet af det pågældende kvartal) for bare et enkelt køb? Går så også ud fra, at du slet intet har solgt eller kommer til at sælge i 4. kvartal, for så vil der jo være salgsmoms at modregne??

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 09
Skrevet kl. 10:27

Har været inde på skat.dk

Jeg valgte at indberette med det samme, da mit firma er forholdsvis nystartet, så en maskine til 60.000 kr. sluger min egen kapital, derfor er firma kontoen ikke så pæn lige nu, og der skal som sagt købes varer til maskinen, hvilket ikke er en mulighed før jeg får moms penge retur.

Jeg har ikke lånt penge, men lagt mine egne penge ind i virksomheden, det sætter selvfølgelig sine begrænsninger, men så længe jeg kan få det til at fungere uden et lån, så vil det være hvad jeg foretrækker.

Jeg indberettede årets sidste regnskab i sidste md. med salg, og forventer et stort salg i det nye år, såfremt moms pengene når at komme retur selvfølgelig.

Den eneste kontakt er at jeg har indberettet på skat. dk, og efterfølgende har ringet og spurgt om jeg kunne forvente at pengene kom inden jul :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33

OK - så er det bare at jage

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)