Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Øv. Jeg er blevet scammed af en kineser for $450

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sendte et tilbud på tradekey.com og fik en henvendelse. Den skrev jeg frem og tilbage med og aftalte at jeg skulle sende $450 for fisk.

Så sendte ham mig en proforma invoice og jeg sendte de $450 som wire.

Gæt om jeg hørte fra ham igen? Nej, han har ikke svarede på nogen emails siden jeg sendte pengene.

Så blev jeg mistroisk og skrev til salgschefen i firmaet, som skrev tilbage at han har været fyret i 1 måned.

Nu er det så jeg sidder og tænker på om man kan gå til den kinesiske ambassa i Danmark og anmelde ham der, så han får sin straf for at scamme. Det burde næppe være særlig svært for politiet dernede at finde ham, da pengene er sendt til hans privat konto.

Tror I man kan det?

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25

Mit gæt er nej - men der sker jo intet ved at prøve. Snarere ville jeg tro, at salgschefen i det firma du troede du handlede med, og som må ha interesse i, at hans firma navn ikke misbruges - kunne overtales til at gå til politiet i Kina hvis de bor i samme by, salgschefen og den fyrede, medbringende dit bevis materiale, men jeg tror det er en lang vej hjem

vh

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk ikke at stole på Salgschefen. Det kan lige så godt være ham der har snydt dig. Og imens han så kan overbevise dig om at de nok skal gøre noget ved det. Sker der bare slet ingen ting.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 00:25

Mit gæt er nej - men der sker jo intet ved at prøve. Snarere ville jeg tro, at salgschefen i det firma du troede du handlede med, og som må ha interesse i, at hans firma navn ikke misbruges - kunne overtales til at gå til politiet i Kina hvis de bor i samme by, salgschefen og den fyrede, medbringende dit bevis materiale, men jeg tror det er en lang vej hjem

vh

Tror nu også det handler mere om hævn end pengene :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 00:29

Simon Hansen:
Tror nu også det handler mere om hævn end pengene :)

Jeg har skrevet til ham at han har 24 timer til at beslutte sig til at sende pengene tilbage eller sende fiskene. Har jeg ikke hørt fra ham inden for de 24 timer, har jeg skrevet jeg går til ambassaden.

Heldigvis ligger den på Østerbro, så det er kun 15 km herfra Smile og naturligvis prøver jeg. Tror nu gerne kineserne vil have et godt handelsforhold til danskere, uanset om vi ikke betyder det helt store for deres økonomi.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:38

Carl Lorberg:

Tvivler nu på at de vil gøre noget ved en sag om 450$. Hvorfor har du ikke brugt Paypal eller lignende ?. Så kunne du jo have fået returneret pengene.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 01:23

Surt. Det er det altid.

Men kom nu videre. Det er $450, som du aldrig får at set igen. Det er spild af dine, som kinesernes ressourcer at gøre mere ud af den her sag. At gå til ambassaden virker nærmest komisk. Forventer du en global menneskejagt? Eller måske at den kinesiske ambassadør tager en uplanlagt tur til hjemlandet for at tage sig af sagen?

At ligge pres på hans tidligere virksomhed er at synke meget lavt. Vil I gøres ansvarlig for tidligere medarbejders ulovligheder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:40

Michael:

Carl Lorberg:

Tvivler nu på at de vil gøre noget ved en sag om 450$. Hvorfor har du ikke brugt Paypal eller lignende ?. Så kunne du jo have fået returneret pengene.

Det er sgu ikke meget bedre med paypal. Magen til ringe service har jeg sjældent oplevet - og vi var lige ved at implementere det i vores kommende webshop. Maskineserede robotsvar, og intet hænger sammen hos dem. Tror succesen har steget dem til hovedet.

Carl: Hvis du ønsker det, kan du kontakte mig på email mm@mooreinvest.dk med lidt informationer, så vil jeg gerne få en af vores agenter i Kina til at kigge på det. Du skal ikke forvente de vil bruge flere timer på det, men et par telefonopkald kan jeg godt få foretaget - måske det hjælper når en af deres egne kontakter dem

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er spild af tid, at gøre noget ved det... $450 er en sjat penge, men beløbet er så lille, at hvis sagen nogensinde kommer til Kina, så forsvinder den i mængden af større sager...

Så mit bedste råd er, at du tager det som lærepenge og kommer videre... 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:12

Carl Lorberg:
Det burde næppe være særlig svært for politiet dernede at finde ham, da pengene er sendt til hans privat konto.

Du bestiller fisk fra et firma og bliver bedt om at overføre penge til en persons privatkonto? Allerede her ringer alle alarmklokker.

Udover det tjekkede jeg Tradekey og søgte på dine fisk, og jeg får kun tre firmaer frem, to har ingen feedback overhovedet og et firma har to feedbacks. Hvis det er et af de firmaer du har handlet med og samtidig overfører til en privat konto, så tror jeg bare du skal tage det som en lærestreg og komme videre.

Jeg læste lidt på sitet og kan se at for at give et firma feedback, skal man fremvise faktura, bankoverførsel til firmaet osv. Dvs. du kan højest sandsynligt ikke engang give feedback, da du jo ikke har overført penge til det firma du har fundet derinde, men i stedet til en privat person.

Jeg tror ikke den kinesiske ambassade kan gøre noget. Du skal anlægge en sag i Kina hvis du skal have dine penge tilbage, men jeg tror beløbet for den sag langt overstiger hvad du muligvis får ud af det.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)