Jeg sendte et tilbud på tradekey.com og fik en henvendelse. Den skrev jeg frem og tilbage med og aftalte at jeg skulle sende $450 for fisk. Så sendte ham mig en proforma invoice og jeg sendte de $450 som wire. Gæt om jeg hørte fra ham igen? Nej, han har ikke svarede på nogen emails siden jeg sendte pengene. Så blev jeg mistroisk og skrev til salgschefen i firmaet, som skrev tilbage at han har været fyret i 1 måned. Nu er det så jeg sidder og tænker på om man kan gå til den kinesiske ambassa i Danmark og anmelde ham der, så han får sin straf for at scamme. Det burde næppe være særlig svært for politiet dernede at finde ham, da pengene er sendt til hans privat konto. Tror I man kan det? |
Mit gæt er nej - men der sker jo intet ved at prøve. Snarere ville jeg tro, at salgschefen i det firma du troede du handlede med, og som må ha interesse i, at hans firma navn ikke misbruges - kunne overtales til at gå til politiet i Kina hvis de bor i samme by, salgschefen og den fyrede, medbringende dit bevis materiale, men jeg tror det er en lang vej hjem
vh