Men jeg vil gerne høre jer; hvad synes I, kunne gøre forholdene for iværksætterne bedre i Danmark?
- Jeg vælger lige at se på spørgsmålet i et lidt større perspektiv. Håber det er ok. 
Der er ganske enkelt ikke nok fokus på begrebet "iværksætteri". Hvis forholdene skal gøres bedre, er jeg bange for, at det kræver en markant større tilgang af iværksættere. Jo flere iværksættere, der kan presse på, jo bedre forhold vil man opleve.
Hvordan øger man så tilgangen af iværksættere?
Personligt mener jeg, at man burde lære om iværksætteri allerede i folkeskolen (jeg tænker 8. og 9. klasse) for at give unge et indblik i, hvordan man kan skabe sig en tilværelse som selvstændig. En basal viden om det at være iværksætter, kan være guld værd for en folkeskoleelev, der har en forhåbning om at starte selv. Jeg kan huske fra min egen tid i folkeskolen, at de såkaldte temaforløb fungerede vildt godt. Eksempelvis en hel uge i iværksætterens tegn, hvor man inddrager forskellige og kompetente foredragsholdere, der kan sparke noget håb og gåpåmod i hovederne på eleverne. Derudover skal diverse handelsskoler herunder HHX bruge meget mere tid på at lære folk om, hvordan man indberetter moms og skat, hvordan man registrerer virksomhed osv. Og bruge meget mindre tid på at lære folk om, hvordan man kontrollerer en fiktiv virksomhed med over 10.000 ansatte. Selvfølgelig kan det være ganske fint at lære noget om kontrol af en virksomhed, men det er meget sjældent, at HHX skænker små virksomheders opstartsfase én eneste tanke. Jo flere elever, der er bevidste om de irriterende opstartsting såsom moms og skat, jo flere elever vil kaste sig ud i iværksætter-eventyret i stedet for at ende som en dagdrømmende sekretær (alt respekt til sekretærer).
Så mit bud på hvordan forholdene kan gøres bedre, er ganske enkelt en øget tilgang af iværksættere. Dette vil gavne den enkelte iværksætter i form af lavere moms, opstartshjælp osv. Samtidig vil det gavne samfundet som helhed, da vi alle er bekendt med, at de sekundære erhverv svinder ind i takt med virksomhedernes stigende brug af outsourcing. Iværksættere = Flere jobs = Økonomisk vækst = Forbedring af velfærdssamfundet.
Også giver flere iværksættere helt sikkert også flere brugere på Amino