Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering og moms af serviceydelser internationalt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at fakturere en kunde for serviceydelser og der er tale om en international handel.

Hvordan gør man så med moms? Så vidt jeg ved skal der ikke påføres moms af nogen art på fakturaen når det er internationalt. Eller tager jeg helt fejl?

Henrik Jonsson Salg og Marketing konsulent - Udvid til Norge 4.8 Mil potentielle kunder Vi viser vejen. contact@hjtranslation.com
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:56
Hvis det er indenfor EU, så skal der på din faktura fremgå købers moms-nr.  - kender du ikke deres moms-nr. så skal du svare moms af salget. - rubrik B ved momsangivelse (skal listeangives)

Hvis det er uden for EU skriver du bare en faktura uden moms. - rubrik C ved momsangivelse

Mvh. Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Jeg håber det er i orden, at jeg lige stiller et supplerende spørgsmål, i stedet for at oprette en ny tråd..

Vil det så sige, at når jeg sælger et CMS-system til folk fra Sydamerika (generelt bare lande uden for Europa), så skal der ikke moms oven i? Skal man så lægge noget lokalt moms oven i, eller hvordan foregår det?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:36
Det er helt rigtigt. Det er dog lige en lille detalje der skal nævnes, så vidt jeg ved (er næsten helt sikker) er det ikke EU området, men hele EØS området hvor der skal ligges moms til. Så hvis man fakturer folk i Norge skal der vist ligge moms til også.

Jeg er som sagt ikke helt sikker, men det er nok værd at undersøge hvis man skal sende fakturaer i den retning.

Mvh Peder

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:19
1) Det er korrekt, at det er samtlige lande i EØS-området som de tidligere omtalte regler gælder for. Herunder eksempelvis Norge, Estland, Letland og Litauen.

2) Salget til Sydamerika sker uden moms. Er ikke så skarp på IT-området, men der er særlige regler mht. levering af elektroniske tjenesteydelser og services. - umiddelbart tror jeg ikke du skal svare moms, men det afhænger af hvad et CMS-system er, og hvad du/I ellers foretager af arbejde i den forbindelse.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 9. Jan 07
Skrevet kl. 20:03
Så sælger jeg en service til en i Italien, skal jeg ikke kræve moms på fakturaen så længe jeg har hans moms.nr.?  Er sgu ikke helt lige til. Nogen der kender en billig revisor/rådgiver?
Henrik Jonsson Salg og Marketing konsulent - Udvid til Norge 4.8 Mil potentielle kunder Vi viser vejen. contact@hjtranslation.com
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:24

Endnu et tillægsspørgsmål. Hvad med Færøerne (og Grønland). Har jeg forstået det korrekt, når jeg mener at der ike skal moms på fakturaen, fordi de, selvom om de hører under Kongeriget DK ikke er med i EU?

Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 07:20
Der er ikke forskel på om man sælger elektroniske service ydelser eller fysiske varer.

Dog er det aftagers brugsadresse der afgør om det er et salg inden/uden for EU ved elektroniske ydelser.

Det er kun de 27 EU lande hvor der evt. skal tillægges moms, ikke Norge, Grønland og Færørene f.eks.

Estland, Letland og Litauen er f.eks. allerede med i EU og er ikke EØS lande i den sammenhæng

Tilmeldt 9. Jan 07
Skrevet kl. 08:56
Ok,  Jeg er med på at man kun fakturerer  de 25 % hvis man ikke får oplyst moms.nr. Så langt så godt ) Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)