Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. karakter og arbejdsgiver

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude! :-)

Jeg går lige pt. på en handelsskole på andet år. Mine karakterer er ikke så vanvittig gode, jeg vil tro, at mit snit er 6,5-6,8, og det er jeg lidt bange for, set med fremtidens briller.

Jeg vil rigtig godt arbejde i en bank, når jeg bliver 'stor', men vil jeg nogensinde være i stand til at arbejde i en bank med et snit på 6,5???

Vægter arbejdsgiverne meget på karakteren, når de søger folk, eller hvad gør de??

Jeg er meget urolig for dette, så jeg håber, at der sidder en eller flere fra en bank, som modtager og vurderer ansøgninger, eller andre som kan fortælle mig det.

God jul og mange hilsener 

Den Bekymrede

Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:13

Det er ikke så ligetil at svare på - du kan helt sikkert få job nogle steder, men om det er de du ønsker, er ikke til at sige.

For at gøre det helt kort: Sørg for at forbedre dine karakterer så meget som muligt. Hvis du skal ud og søge job, vil det helt sikkert kun øge dine chancer for at komme til samtale. Du siger du er på andet år, og dermed kun ca. halvvejs på din handelsskole, og det er absolut muligt at forbedre dine karakterer markant på den tid. Det ved jeg, fra min egen tid på handelsskolen ;-)

Uanset om du skal direkte ud i en bank eller du ombestemmer dig og vil tage en videregående uddannelse, vil dine karakterer være en reflektion af dig i den branche du kigger. Mange steder er der deciderede krav om at de ikke tager folk med under 7 i snit, og så er det dumt, ikke at have kæmpet for det.

Har du behov for hjælp skal du ikke tøve med at kontakte mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Har du tjekket på jobindex.dk, hvad de skriver eller på bankernes hjemmeside?

Hos advokater står der tit: Højt fagligt niveau eller god teoretisk viden eller lignende.

Jeg har dog fået arbejde hos advokater alligevel. Jeg kan nemlig så meget andet. Der er mange veje til at komme til at arbejde hos advokat, og det er der formentligt også i en bank.

Dermed ikke sagt, at du ikke skal gøre noget for at få bedre karakterer. Jeg har fx også fået hjælp mod min eksamensskræk, som gjorde jeg fik lave karakterer.

Held og lykke med det hele.

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Dec 12
Indlæg ialt: 177
Fra  Free Media Skrevet kl. 14:27

Som en klog mand engang sagde til mig:

"Hvis bedre er muligt, er godt ikke godt nok" du har halvanden år, brug dem :) Hvor fedt er det ikke at få sin studenterhue og vide man gjorde alt man kunne, fremfor at stå tilbage med en middel karakter og vide man ku have gjort det bedre.

Man kan skifte mening mange gange  i løbet af den resterende tid, det du skal huske er dog det er din fremtid. Hvor meget du kommer til at nøjes kommer tit an på hvor lidt du gider knokle. :)

God fornøjelse

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 14:29

Hej Katara19,

Hvis du vil arbejde i en bank som eksempelvis bankrådgiver, er en finansøkonom oplagt at vælge. Den er jeg selv igang med nu, og er ved at være færdig med den. Det er min klare opfattelse, at bankerne langt fra kun vælger deres praktikanter og trainess på baggrund af karakterer. Specielt i bankerne, vægter det personlige ekstremt meget. Hvis du er imødekommende og udadvendt, tillidsvækkende og generelt bare har en god udstråling, og det naturligvis skinner i din praktik- og/eller traineeansøgning, og efterfølgende til samtalen, så betyder dine karakterer stort set ikke noget (Jo, selvfølgelig gør de det, men måske 25-35% af den samlede vurdering af dig).

Altså, bør du slet ikke være bekymret for dit gennemsnit på 6-7 stykker. Jeg kom igennem kvote 1 til finansøkonom med et snit på lige over 6, og har taget mig sammen på finansøkonomuddannelsen med 10-12 taller i eksaminerne. Jeg mener, at jeg blev tilbudt 4-5 samtaler i forskellige banker, og 5-6 revisorer.

Jeg håber det hjalp dig lidt :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 19. Dec 12
Skrevet kl. 14:33

Tak for det, Mads! :)

Tilmeldt 19. Dec 12
Skrevet kl. 14:36

Sexologen Tak for svaret..Jeg har også selv problemer med eksamensangst - og specielt de eksamener, hvor forberedelses tiden er kort, så går min hjerne i stå...Hvor fik du hjælp henne? :-)

Lars Thomsen: Tak for dit svar. Jeg vil godt være børsmægler, men det kan jeg jo ikke starte med at blive, så jeg skal nok starte med bankrådgiver og så kæmpe mig frem. :) 

Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:45

Jeg bryder lige ind igen her :-)

Hvis du vil være børsmægler findes der bedre veje end at blive rådgiver i en bank - umiddelbart vil jeg anbefale at læse økonomi på en videregående uddannelse. Og vær opmærksom på at netop dén verden rigtigt ofte kræver utrolig høje karakterer, igen, alt afhængig af hvor du vil arbejde.

De bedste hilsner

Tilmeldt 19. Dec 12
Skrevet kl. 15:36

Tak for det! :)

Fra Søborg
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 15:39

Giv den en skalle 3. år. Så er bekymringerne væk :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)