Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt Fra USA.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen, jeg er helt ny som importør og også i dette umiddelbart fremragende forum:)

Jeg har indtil videre læst adskillige tråde om import, told, moms fragt osv. og synes da også selv jeg er blevet en hel del klogere på området, men jeg er stadig ret usikker ang. en del ting.

Here goes!

Jeg er ved at blive importregistreret og momsregistreret, så den del er i orden.

Jeg har i første omgang planer om at bestille nogle varer fra USA og ville høre lidt om hvad jeg kan forvente af priser og hvilke firmaer jeg evt. skal benytte.

Min ordre:

* ca. 35 kg.

* ca. 0.5 m3

* Prisen på ordren hos dem jeg bestiller hos er ca. 8000 kr.

* Jeg kan godt vente 4-6 uger på min forsendelse.

Spørgsmål:

1) Ud fra de tråde jeg har læst, skal jeg tilsyneladende lave en aftale med et speditør-firma der kan sørge for alt det praktiske med told og fragt til min dør, men er det virkeligt nødvendigt for en pakke der som nævnt ikke er voldsom stor eller tung. Kan jeg få pakken sendt som alm. pakkepost, hvor jeg så henter pakken hos PostDanmark f.eks.?

2) Er der nogle der kan give et ca. bud på hvor meget jeg kan forvente at betale i fragt for en pakke af min pakkes karakter?

3) Hvad går "toldvæsenets toldkredit ordning" helt præcis ud på? Betyder det at jeg ikke skal betale told før et stykke tid efter jeg har modtaget varen og hvis jeg ikke er del af den ordning, skal jeg så betale told ved overdragelse af varen? Hvornår er det? Når varen ankommer med skib i KBH eller når jeg modtager varen ved min hoveddør?

Hvis der er andre råd og tips som i kan fornemme jeg kunne bruge udfra min beskrivelse, så er i velkommne. Jeg vil dog fortsætte med at tæske igennem alle de gode tråde her på siden.

Ha'' det godt.

Thomas A. N.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:07
Du kan jo alternativt til de andre tråde og råd der er lavet herinde tage en checker med din leverandør, hvad det koster at få den hjem med US POST og spørge de tidligere nævnte speditører, men her også evt. UPS, FED EX, TNT, DHL da det er en størrelse der ligger bedre i deres i deres koncept, hvad en sending som den ville koste, husk at luftfragt bliver om regnet med 167kg pr kubikmeter altså vil du blive afregnet for 84kg i fragt, US POST må du dog hellere spørge din afsender.

/Glenn

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:52

Hej

Hvis du kan fortælle mig hvor i USA det skal hjem fra kan jeg være behjælpelig med en pris til dig.

mvh

Rikke

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)