Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forum med betalingsmulighed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle aminoer :)

 

Jeg har i længere tid gået og puslet med ideen omkring at åbne en side udelukkende bestående af et forum.

 

Da der selvfølgelig skal indtjening til, så er de eneste to muligheder som jeg umiddelbart kan se er betalingsløsninger og reklame.

Ved ikke om i har andre forslag til at skabe indtjening på sitet?

 

Min ide er, at når man som førstegangs besøgende klikker sig ind på sitet kan man kun se 3-4 af kommentarerne der er skrevet i hver tråd Herefter skal betale et mindre beløb for at få adgang til alle kommentarerne. Derudover har jeg tænkt at oprette nogle forskellige services på sitet, som man også får adgang til efter betalingen.

 

Så mit spørgsmål er om man kan knytte betalingmuligheder til et hvert forum fx idealscience, som amino.dk benytter? Eller om i har nogle forslag til udbyddere af gratis-fora eller billig-fora hvor dette er muligt?

 

Mit andet spørsmål er hvilke veje man skal gå får at finde virksomheder der er interesseret i at betale for bannerreklame på ens site, jeg har kigget på en del virksomheder der udelukkende skaber kontakt mellem virksomheder og siteejer. Men jeg mener at hvis man virkelig skal have trafik til den betalende virksomhed via ens banner, så skal forumet selvfølgelig på en eller anden måde omhandle virksomhedens produkt, fx et mobil forum skaber nok mere trafik til nokia end til danisco. Så hvilken erfaring med bannerreklame? 

 

Håber bare en brøkdel af de kloge hoveder der er samlet på dette fantastiske site vil give mig en hjælpende hånd :)

 

Mvh Theis Kuhre

 

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Theis

 

Personligt vil jeg ikke bruge et forum hvis det koster penge. Men ellers skal det være et meget specielt forum.

Du skal nok hellere kigge på hvilke services som du kan tjene penge på du kan give debatørerne når de bruger dit forum.

Hvis du gerne vil have bannerreklamer, så kan jeg anbefale Google Adsense. Dem har jeg selv meget god erfaring med. Fordelen er at du slipper for at skulle rende rundt og prøve at sælge din trafik.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg vil nok råde dig til at få nogle besøgende på dit forum inden du smider reklamer på ;-) ....

det tager jo tid at etablere et forum med masser af besøgende... så virksomheder der annoncerer står jo nok ikke i kø i starten.. så smæk lidt adsense på... men husk, opret forummet for brugerens skyld, ikke pengenes... det vil du komme længst med...

Thorborg startede jo forummet fordi der var en mangelvare på vidensdeling inden for iværksætteri... at han så senere hen kunne tillade sig at smide reklamer på, hvor pengene bruges til at reklamere for Amino er jo kun fedt...

Husk, at en del af formlen på at tjene mange penge, er at bruge de penge man tjener, på at tjene flere penge... ;-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt ærligt ville jeg hverken gide at svare, spørge eller læse på et forum hvor det kostede penge at komme ind. Hvis jeg hjælper andre tjener du penge på mit arbejde, du sælger min viden uden at jeg selv får noget håndgribeligt for det.

Hvis du starter med at køre gratis forum og pludselig indfører betaling kan du vær ret sikker på at størstedelen skrider, i det du sådan set ikke tilfører noget værdi som jeg ikke kan lave på fem minutter selv(sætte et nyt board op).

Så din eneste mulighed her vil være reklamer på siden...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)