Hej Jeg en virksomhed hvor jeg sælger en del varer som kan sendes i almindelige små boblekuverter. Og bruger dermed Post Danmark. Kunden betaler for den aktuelle vægt og gældende Portopriser hos PostDK. Mine ordre ligger lige fra 8kr op til 3000,- og fra 10gram til 15kg hos kunden. Jeg har sat et portokrav på alt over 250 kr. skal sendes som postpakke, derved tracknummer. Desværre er jeg begyndt at miste rigtig mange forsendelser af dem der er under 250 kr. Og har efterhånden sendt en masser ekstra forsendelser på tabte leveringer. Og det er også efterhånden gået hen og er blevet en dyr omkostning for mig. PostDanmark kan ikke hjælpe mig der da ordrene kun er afsendt som alm. A post og de ikke kan opspore dem. Jeg ved at jeg kan sætte pakkeforsendelse på alle mine ordre. Men synes måske lige det er en stor porto for noget som måske kun har kostet 10kr og vejer 15gram. Jeg har set en tekst ala denne her på flere hjemmesider: Er den helt lovlig? Har i et forslag til hvad man kan gøre uden at det bliver for dyrt for kunden. Jeg har pt. 250-300 ordre pr. år via min webshop Håber nogen kan hjælpe Anne-Louise |
acheron:Jeg har set en tekst ala denne her på flere hjemmesider:
Fragt DKK 80 kr. Post Danmark som forsikret pakke.
Fragt DKK 25 kr. Post Danmark som brev for egen risiko.Er den helt lovlig?
Ved fjernhandel kan du ik fraskrive dig ansvaret for mistede leveringer. Ej heller med ovenstående eller lignende tekster...
Du kunne overveje GLS eller en af de andre udbydere på markedet...