Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartede rengøringsvirksomhed

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Lars

Men jeg søger kontoer rengøring og ikke privat, hvis det er det du mener må du meget gerne kontakte mig. Jeg har som sagt rigtig gode priser og nogle dygtig medarbejder.

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:15

Hej Laila

Hvor i landet er du startet med din virksomhed ?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:18

Hvorfor tager det dig 4 måneder at få en hjemmeside? Det er da absolut en af de vigtigste ting, så potentielle kunder kan se at du er seriøs og ikke bare tropper op med 2 karklude og en kost.

Tilmeldt 16. Nov 12
Skrevet kl. 20:17

Hej Pernille , det er hovedsteds område.

Kristoffer : Jeg troede det vil tage den tid at lave hjemmeside, men nu har jeg fået et andet tilbud som jeg vil benytte mig af og vil forhåbentlig få en hjemmeside i starten af Januar.

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:47

Hej Laila....jeg har haft stor erfaring med servicekompagniet, som har skaffet mig mange kontakter til nye kunder til billige penge, de er grundige og seriøse, de priser jeg har indhentet hos andre i danmark, har slet ikke kunne stå mål med de priser jeg har fået fra servicekompagniet.

Du kan rette henvendelse til en konsulent på tlf 70267002.

Jeg håber at du kan bruge til noget....

Tilmeldt 16. Nov 12
Skrevet kl. 13:08

Tak for det gode råd Pernille, jeg vil kontakte dem hurtigst muligt.

Mvh Laila

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 14:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Laila

Jeg har læst i tråden og dine problem med at skaffe kunder....... 

Jeg har for rigtig mange år siden, selv drevet rengøringsfirma med en del ansatte i københavn og Nordsjælland, noget kan have ændret sig på over 20 år Wink....men noget er sikkert intakt.

Du skal simpelhen ikke ringe, hverken at lave aftaler, eller sætte møde op, du har størst chance for at få et nej til at måtte mødes med dem- og første gang nej, så er den svær at rede i telefon.......rengøring er ikke noget der bliver prioteret på den måde som at købe computere osv. rengøring skal bare fungere uden man skal bekymre sig om det- det er ligesom en telefon sælger, det er for let at sige nej og smække røret på.

Du skal komme ud til kunde uopfordret- tag bil, cykel bus rundt i et område dump ind til dem du har udset dig, mappe, papir kuglepen regnemaskine, visitkort- så er du klædt på - dav bla bla. - 99 % af dem du møde har jo nok rengøring..."hva, er i tilfreds med jeres rengøring???"........ så får du et ja, eller nej......de fleste tilfælde er de tilfreds med dem, ellers var de jo opsagt.

Har de ikke tid- så kan du skaffe en tid du må komme igen( måske med succes, måske ikke men det er svære at sige nej face to face)

er de utilfreds med deres rengøring- så har du det første spadestik hjemme!

Siger de ja til at de er tilfreds med rengøringen, så sig venligt, det var rart at høre.....hvad så med prisen er i tilfreds med den?......her vil næsten de fleste altid være intreseret i at spare blot nogle få kr- eller høre om de dog betaler for meget alligevel. ja, nej...øh. - så skal du jo fange bolden på det punkt og sige, skal jeg ikke prøve se om jeg kan gi dig en pris der måske  spare dig en smule, det er jo uforpligtende.- de fleste takker ja, i første omgang af venlighed og blot for at få dig videre i proces, men den chance skal du gribe for at få sat døren på klem!- det er de kår man laver med som sælger og som man skal kunne tænke videre frem med.

Brug tid- men ikke så meget at det kan mærkes at det begynder at genere kunden, skriv så alt virker professionelt, spørg gerne om specielle ting, eller forhold du lægger mærke til, du skal virke 100 % engageret i at de får indtrykket af at du ved hvad du fortager dig, gennemgå lokaler og hvad de ønsker at få gjort, gerne sammen med kunde, hvis du når at tale dig ind, ellers få lov til at kigge og skriv---- er der noget du kan se ikke er lavet ordentligt af det andet rengøringsfirma( gulvask, køleskab osv som du kan se skriger) så notere det for dig selv og inkludere eksempelvis en "gratis" grundrengøring af gulvet , ugentlig/mdr. rengøring af køleskab osv. Kritisere aldrig din konkurenter, men blot nævn det i tilbud du sender at du har bemærket bla bla.- det får i gratis med i abb. hos dig!

brug meget få dage (jo hurtigere jo beder, hold kunden varm)til at udregne et skriftligt tilbud med alle punkter osv. pris o.ma. kør ud til kunden, aflever det til den person du har talt med sidst-----ved rengøring Altid pris på forside let at se, det er den de er intrasant i første øjekast. er person der ikke læg tilbudet til den du har talt med...... kom igen om 2-3 dage efter hvis du ikke har hørt fra dem....... du har nu haft mulighed for at blive set, og lige nået at få skåret den fremmede linje mellem jer, pgr. af at du har set/ snakket med samme person face to face 2-3 gange.

Du huskes som seriøs, dine chancer for at få en kunde er ca 99% større(eller mere) end ved at ringe......måske også selv om du er lidt dyre..

er du for langsom til at komme med tilbud, efter første møde, så er du glemt- og skal starte forfra igen på samtale, og du mister troværdighed, for det er dig som beder om at få lov til at gøre noget-- med det håb om at du får en kunde.

Følg op 1- 2 gange efter på telefon hvis det er det virker på vippen- men indse også når en handel bare ikke vil lykkes, så har du de andre at arbejde på- tag en eller 2 dage hvor du opsøger som oven over, derefter 1 dag hvor du skriver tilbud, og dagen efter rundt til kunder--arbejder du hårdt kan du sagtens nå at få sat 5-6 tilbud i sving pr dag- efter 14 dage burde du have sikret dig de første kunder( som lige skal opsige osv), så dem har du om 1-3 mdr!

Hvis du ringer, kan du være heldig at få sat et møde op med 1 ud af 100 opkald- uden at du har fået kunden(langt fra)

hvis du møder personligt op- så vil jeg skyde på at du hvis du sælger rigtig får 1 ud af 20 tilbud du laver- minimum!

Ellers kan du ringe til de større rengørings selskaber- FTB, Anders Andersen, IDA osv. så kan du evt arbejde i underentreprise for dem på opgaver!

Håber du kan bruge det til noget- vi er jo som menesker alle forskellige, jeg har blot skrevet hvordan jeg arbejder og har haft succes med det - så hvad der er rigtigt for mig er jo ikke sikkert det også er for andre!

Du ønskes al held og lykke med at finde kunder.

Rigtig god jul til dig- og i andre som læser Gift

De bedste Hilsner

Bo Schønemann

Tilmeldt 16. Nov 12
Skrevet kl. 10:00

Hej Bo :)

Tusind tak for dit bidrag til debatten, og hold da op hvor fik jeg nogle gode råd.

Hvor er det dejligt at der er folk der har så meget overskud at de kan hjælpe andre.

Jeg værdsætter dine råd og vil følge dem og fra nu af kontakte virksomheder face to face for det andet har ikke virket for mig.

Rigtig god jul og godt nytår

Mvh Laila

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 18:22

Laila Aslam:
Hvor er det dejligt at der er folk der har så meget overskud at de kan hjælpe andre.

Velbekomme- det er jo glæden i sig selv, at dele viden og se at det bliver værdsat!

God jul!

Fra Nærum
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Connection Management A/S Skrevet kl. 15:03

Hej Laila

Bo har fuldstændig ret. Det er vigtigt du møder dine kunder hvor det passer dem bedst. Og hvis det er face to face ved første møde skal du klart gøre det. God med insiderviden fra Bo.

Der er vigtigt at du allerede fra start af har sat et mål om hvad du skal opnå ved at gå ind af døren til din potentielle kunde, på den måde sætter du dig i en situation at du kommer for at få noget med, om det er en ordre, et nyt møde hvor i skal forhandle en aftale eller hvad det er er op til dig men det er meget vigtigt at have et fokus.

Alle kan sælge det er bare vigtigt dine redskaber er i orden, så tro på dig selv, og vi at jo flere nej'er du får jo tættere er du på et ja!

God fornøjelse med salget.

dbh

Michall Helmbæk

Marketingansvarlig

Connection Management A/S

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)