Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til registrering af indkomst vs. udgifter for enkeltmandsvirksomhed!!

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kort fortalt:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som ikke har CVR.

I år 2012 har jeg haft en indtægt på kr. 40.000,- som er registreret via min B-indkomst. Mine udgifter, der også inkluderer opstart, har været kr. 43.880,70 i alt.

Så vidt jeg har forstået, skal jeg således ikke betale skat af hele min indkomst. Men hvordan registrerer jeg dette helt præcist via SKAT.dk?

Jeg søger en fremgangsmåde trin for trin.

På forhånd mange tak!

Mvh
SørenPP 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 18:55

Hej Søren,
Kan du ikke uddybe det lidt mere? Er det 40.000 i overskud eller omsætning? Hvis det er overskud så har du et lille problem, da du så højst sandsynligt også skulle have været momsregistreret.

Hvis det er omsætning, så har du jo ikke overskud ift dine omkostninger, og så har du ikke noget at betale skat af.

3daysale.dk - Coming soon!

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 19:02

Hej

Tak for dit svar.

Der er tale om en omsætning på i alt kr. 40.000,- så ja, der har i år været et underskud. Men hvorledes registreres dette, så jeg ikke pludselig skal betale skat af de kr. 40.000,- der er registreret som B-indkomst? SKAT kan jo ikke se, at det af netop disse kr. 40.000,- har været udgifter for et større beløb.

Jeg håber, at dette var lidt mere fyldestgørende, således du kan være mere behjælpelig.

Tak.

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 19:45

Jeg er lige på mobilen og kan ikke huske rurikkerne inde på SKAT i hovedet, men du skal ændre de 40.000 i b-indkomst til et underskud i din virksomhed. Der er nok andre "på linjen" der kan gå mere i detaljer for dig lige.

Og så vil jeg råde dig til at få et cvr nr. + momsregistrering, når du alligevel er så tæt på de 50.000 i omsætning.

3daysale.dk - Coming soon!

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 20:05

Hej igen

Jeg er glad for dit svar, som giver mening, men jeg er desværre ikke blevet klogere ;)

Er der andre, der ved nærmere? Gerne et konkret svar, tak.

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 12:05

Er der virkelig ingen, der kan give svar på ovenstående?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18

du skal ha ført regnskab i-.h.t. til årsregnskabsloven. Det skal ikke indsendes, men skat kan bede om at få det omg, hvis de ønsker at se dine fradrag efter f.eks..

På basis af det regnskab skal du så udfylde den udvidede selvangivelse. Jeg er enig i du bør overveje moms registrering, det er dyt at krydse grænsen på 50.000 kr på 12 lbd månender.

Hvis det er som honorarmodtger du har fået et honorar - opgivet som bidragsligtig b indkomst - så skal det i rubrik 12 og omkostningerne skal i rubrik 29. Underskud ved én honorartype kan ikke modregnes i anden indkomst og skal derfor ikke selvangives.

Hvis der som personlig virksomhed, så er det rubrikkerne fra 111 og frem du finder plades til indtægter og undgifter, og underskud kan fremskrives og

Er det en personlig virksomhed drevet som hobby virksomhed er det alt i rubrik 20 samlet og underskud kan ikke modregnes i anden personlig indkomst. Skat kan omstøde andre virksomhedsformer og lægge det under hobby, hvis ikke man kan påvise man driver det seriøst med forretning for øje, men selve det at man har underskud er ikke i sig selv årsagen til de gør det.

Du skal i alle fald ha med, at evt. egne hævninger - det mange kalder løn, ikke er en udgift og ikke påvirker resultatet

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 15:53

Hej John

Mange tak for det særdeles fyldestgørende svar.

Som du selv er inde på, er hele omsætningen udbetalt som værende honorar vis min B-indkomst, så det bliver selvsagt denne løsning, jeg holder mig til. Dette gør vel ingen forskel mht. mit fradrag? Altså jeg skal vel fortsat ikke betale skat af de kr. 40.000,- når mine udgifter overstiger dette beløb?

Tak.

Tilmeldt 17. Dec 12
Skrevet kl. 16:00

Hej igen

Du skriver i øvrigt, at det skal indtastes på min selvangivelse. Når jeg imidlertid trykker på denne rubrik i min TastSelv-Menu på SKAT.dk, informeres jeg om, at jeg ikke kan foretage ændringer i min selvangivelse for 2011?! Jeg ønsker at ændre for 2012.

Skal jeg blot registrere beløbene i min forskudsopgørelse for 20?? Eller hvor finder jeg helt konkret rubrikkerne, du nævner?

Beklager min uvidenhed. Hos SKAT selv blev jeg mødt med ordene "tror" og "måske", hvorfor jeg søger hjælp herinde af folk med erfaring.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:24

Det du taler om er at der er registreret 40.000 kr. i B-indkomst på din forskudsregistrering. Den tjener kun det formål at lave en foreløbig beregning og er styrende for det fradrag og den eventuelle B-skat du er blevet opkrævet i 2012. Det endelige regnestykke er jo selvangivelsen og den årsopgørelse der kommer. Dvs. der har forskudsregistreringen ingen værdi.

Du kan meget vel være selvstændigt erhvervsdrivende og der er du alt andet lige bedre stillet med hensyn til at få fradrag for udgifterne end du er som honorarmodtagere. De 40.000 du har tjent. Taler vi om en enkelt indkomst eller er der tale om flere indkomster evt. for flere?    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)