Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ret til penge tilbage?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder i den situation, at en kunde vil have pengen tilbage. Jeg lejer spil server, og i mine ToS står der tydligt, at man har 5 dages fortryedlsesret, no questions asked. Og 14 dages hvis ens server ikke har været brugt.

Den kunde der vil have pengen tilbage, har både overskredet de 5 dages, og har uploaded masser af ting til servern, men mener stadig at ifølge den danske købslov har han ret til 14 dages returet. Jeg er sgu for usikker på det her område om det er rigtigt, men jeg mener da ikke at han kan levere et "brugt" produkt tilbage? eller kan han?

Tak

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:25

Uden at være max inde i reglerne for onlinehandel, så mener jeg faktisk at man har 14 dages returret på online køb, men ved ikke om det kun gælder fysiske varer. For fysiske varer gælder der normalt at de skal være i væsentligt samme stand som da man modtog dem hvis jeg forstod det rigtigt. Antager vi at det samme gælder for din service vil jeg mene at han skal have pengene tilbage, da din varer jo ikke har taget skade af at han uploadede noget, du kan bare slette det, også har du pladsen igen. Og uanset hvad vil jeg nok gøre det bare for at slippe for dårlig omtale.

Men der må jo sidde nogle advokater derude der kan komme med et bedre bud på denne sag.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 16:41

jeg ved at der findes undtagelser i de 14 dages reklamationsret, når det f.eks gælder downloadede/digitale varer, og nogle service ydelser. men om dit produkt går ind i den kategori må jeg være dig svar skyldig.

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 16:44

Okay, har lige kigget lidt på mine konkurrenter, og kan bla. se at et af danmarks største hosting firmaer, indenfor samme kategori som mig: speedgaming.pro har nogenlunde de samme terms, nemlig

"Du har som kunde 14 dages fortrydelsesret, så længe den pågældende service ikke har været i brug. Har servicen været i brug frafalder fortrydelsesretten, og det vil ikke længere være muligt at få refunderet købet. " 

Jeg tænker lidt af et ApS har det juridiske iorden? :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:59

Tommelfingerreglen er, at det ikke gælder kundetilpassende produkter og produkter, som kan tages i brug med det samme. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 16:59

Blot fordi det er et ApS, så behøver de nødvendigvis ikke have ret - men troværdigheden kan da være større. Jeg synes du skal kontakte din advokat og spørge om han ved noget omkring dette emne eller han har en kollega som gør!

På den måde er du på den helt sikre side.. Alt efter hvad beløbet er, så synes jeg du skal betale hans penge tilbage og dermed give en ekstra god service samt gøre ham opmærksom på dine betalingsbetingelser som er gældende efter dansk lov.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 24. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:08

online handel har man altid krav på 14 dages fortrydelsesret, dog ikke hvis den er specielt fremstillet som fx briller.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 17:08

Og f.eks bookninger hvor du tager pladsen fra andre potentielle kunder f.eks hotel og fly :)

sidenote: jeg kan se at amino her på siden frafalder fortrydelsesretten på amino plus, når det tages i brug. så selvom forbrug.dk ikke skriver noget om det, så må de juridiske være i orden. man kan heller ikke fortryde overtakserede sms'er, men det er noget helt andet...

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:03

Adam Hyldkrog:

? eller kan han?

kan han ikke eftersom produktet er lavet specielt til ham og ikke kan sælges til trediemand.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)