Jeg sidder i den situation, at en kunde vil have pengen tilbage. Jeg lejer spil server, og i mine ToS står der tydligt, at man har 5 dages fortryedlsesret, no questions asked. Og 14 dages hvis ens server ikke har været brugt. Den kunde der vil have pengen tilbage, har både overskredet de 5 dages, og har uploaded masser af ting til servern, men mener stadig at ifølge den danske købslov har han ret til 14 dages returet. Jeg er sgu for usikker på det her område om det er rigtigt, men jeg mener da ikke at han kan levere et "brugt" produkt tilbage? eller kan han? Tak |
Uden at være max inde i reglerne for onlinehandel, så mener jeg faktisk at man har 14 dages returret på online køb, men ved ikke om det kun gælder fysiske varer. For fysiske varer gælder der normalt at de skal være i væsentligt samme stand som da man modtog dem hvis jeg forstod det rigtigt. Antager vi at det samme gælder for din service vil jeg mene at han skal have pengene tilbage, da din varer jo ikke har taget skade af at han uploadede noget, du kan bare slette det, også har du pladsen igen. Og uanset hvad vil jeg nok gøre det bare for at slippe for dårlig omtale.
Men der må jo sidde nogle advokater derude der kan komme med et bedre bud på denne sag.