Lovligt - mon ikke hvis der tages udgangspunkt i bestemmelserne. Det fremgår af punkt 3 at det er nok at lukningen offentliggøres på hjemmesiden og at der gives en rimelig tid.
Spørgsmålet er så om den offentliggjorte nyhed har været givet med rimelig tidsfrist? Rimelig vil nok mindst være 1 måneds varsel.
Jeg har dog heller ikke gidet bruge nogen point ud over, at jeg engang brugte nogle ganske få point til at deltage i en konkurrence om Tiesto billetter, som jeg faktisk vandt og solgte for 500 kr. Så det var jo nogle gode point.
Men siden da har jeg ikke gidet bruge mine point på noget. Men jeg tænker da, at jeg nok havde en del stående på kontoen som så nu er væk.
3.1 JUST-EAT forbeholder sig ret til når som helst at bringe ordningen til ophør.
Du kan læse mere her:
http://www.just-eat.dk/privacy-policy
Ja hvis det altid har sået der, så er den jo god nok :-) Syntes bare det er dårlig stil at der ikke er blevet sendt noget afsted, tror nemlig kun det er dem som modtager nyhedsbrev der har fået det, også har man jo ikke haft muligheden for at bruge sine point, desværre...
3.1 JUST-EAT forbeholder sig ret til når som helst at bringe ordningen til ophør. Før vi gør det, vil vi offentliggøre vores intention om at bringe ordningen til ophør på denne Hjemmeside og vil give dig en rimelig periode, hvor du har lejlighed til at indløse dine point. Når denne periode er udløbet, vil din pointkonto blive slettet, og du vil ikke kunne indløse dine point. Det er vigtigt, at du regelmæssigt besøger denne Hjemmeside for at få de seneste oplysninger og opdateringer vedrørende Ordningen.
3.2 JUST-EAT er berettiget til at lukke enhver pointkonto, hvorpå der ikke er optjent eller indløst point i en sammenhængende periode på 12 måneder. Bemærk venligst, at disse tidsfrister til enhver tid kan ændre sig, og vi råder dig til at besøge denne Hjemmeside for at få ajourførte oplysninger om tidsfrister og andre vigtige oplysninger om Ordningen.
3.3 Hvis du annullerer dit medlemskab på Just-Eat.co.uk, kan JUST-EAT lukke din konto og har ret til at annullere alle optjente point på din konto.
Der kan jo være delte meninger om hvorvidt Just-Eat har offentliggjort det?
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
3.1 JUST-EAT forbeholder sig ret til når som helst at bringe ordningen til ophør. Før vi gør det, vil vi offentliggøre vores intention om at bringe ordningen til ophør på denne Hjemmeside og vil give dig en rimelig periode, hvor du har lejlighed til at indløse dine point. Når denne periode er udløbet, vil din pointkonto blive slettet, og du vil ikke kunne indløse dine point. Det er vigtigt, at du regelmæssigt besøger denne Hjemmeside for at få de seneste oplysninger og opdateringer vedrørende Ordningen.
3.2 JUST-EAT er berettiget til at lukke enhver pointkonto, hvorpå der ikke er optjent eller indløst point i en sammenhængende periode på 12 måneder. Bemærk venligst, at disse tidsfrister til enhver tid kan ændre sig, og vi råder dig til at besøge denne Hjemmeside for at få ajourførte oplysninger om tidsfrister og andre vigtige oplysninger om Ordningen.
3.3 Hvis du annullerer dit medlemskab på Just-Eat.co.uk, kan JUST-EAT lukke din konto og har ret til at annullere alle optjente point på din konto.
Der kan jo være delte meninger om hvorvidt Just-Eat har offentliggjort det?
Jeg bruger sjældent Just.Eat, og har næppe optjent point. Men der er noget der tyder på at tjenesten ikke har været særligt attraktiv, siden pointene ikke er blevet indløst gennem 6 - 7 år.
Så jeg forstår godt at de vælger at lukke tjenesten ned. At man så ikke kan få noget gratis crap efter 7 år er selvfølgelig ærgerligt, men mon ikke man lærer at leve uden?
Der er regler i lovgivningen om gavekort som det her måske går ind under? I så fald er der nogle krav om gyldighedsperiode der ikke kan fraviges ved aftale
Naturligvis er det lovligt at afskaffe en service som deres point shop. Det er næsten ET ÅR SIDEN de annoncerede den ville lukke, så det er ikke bare sket pludseligt.
De har skrevet det i nyhedsbrev, på facebook og også deres blog
http://www.just-eat.dk/blog/pointshoppen-faq/
Så de har gjort hvad de kunne for at nå ud til alle. At du ikke har set det, er dit problem. Det er i deres gode ret.
Og der var alligevel intet værd i den pointshop til sidst, så du er intet gået glip af. Hvis der ikke skal mere til at hidse dig op, så mangler din hverdag nyt liv.