Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne med æøå, virker fint...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér.

Jeg har læst en del herinde omkring domæner med øæå, og de fleste fraråder dette..

Nu har jeg alligevel som et lille forsøg købt www.tØmrerFredericia.dk og jeg har endnu ikke oplevet nogle browsere der ikke kan komme ind på siden.

Det gælder både fra alm pc, mac, div smartphones og ipad´s

Hvorfor er det i er sådan i mod domæner med æøå ?  og er der nogle der ikke kan komme derind ?

Jacob.

Mine sider: TømrerFredericia  - skrivsang.dk

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob. Når du læser de foreskellige indlæg vil du se at det handler om SEO - altså Google, Bing og andre services der ikke er så glade for æøå :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Fitnessbuddy Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mosegaardknudsen:
Hvorfor er det i er sådan i mod domæner med æøå ?  og er der nogle der ikke kan komme derind ?

Det er fordi, at der er rigtig mange server systemer som har lidt problemer med æøå og det kan derfor skade dig i forhold til links. Links kan altid blive tolket/læst forkert af de her systemer og du kan derfor mindste værdi i din linkbuilding - næppe en god idé. 

Det er ikke synlighed eller adgang, men seo mæssige problemer + sem mæssige problemer i forhold til adwords!

Med venlig hilsen
Christian Møller 

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg ikke går helt så meget op i søgeoptimering på min hjemmeside men bare gerne vil have kunder kan huske min adresse og finde min hjemmeside, så er der altså intet ivejen med domænet..

Vores oprindelige domæne er vores firmanavn Mosegaardknudsen og det har de fleste glemt 5 min efter.. Hvor jeg mener at tømrer fredericia er meget enkelt at huske.. hvis man altså mangler en tømrer og er fra fredericia :-)

Alle links fra siden går dog også til vores oprindelige side, da mails og alt er sat op her.. Er der nogle ulemper ved at gøre sådan ? 

Jeg vil naturligvis stadig gerne kunde findes på google, men tror ikke jeg vil få de flest kunder den vej.

Mine sider: TømrerFredericia  - skrivsang.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det smarteste vil være at købe begge.

tømrerfredericia.dk 

toemrerfredericia.dk

Så laver du selve hjemmesiden på det sidste domæne, og redirecter det første til det sidste.

Det vil sige:

-> Brugeren trykker ind på tømrerfredericia.dk

-> Personen sendes videre til toemrerfredericia.dk (dette sker uden man bemærker det - adressen ændres blot)

-> Der er ingen problemer med SEO

Det er meget brugt og utroligt effektivt.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mosegaardknudsen:
Så hvis jeg ikke går helt så meget op i søgeoptimering på min hjemmeside men bare gerne vil have kunder kan huske min adresse og finde min hjemmeside, så er der altså intet ivejen med domænet..

Det er rigtigt, hvis ikke du vil findes på Google, men bare vil bruge det som visitkort, så er det fint.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)