Jeg garantere dig et interesant resultat hvis du tvinger din mekaniker til at lægge en Man motor i din Fiat127 :-)
Og nej, generelt skal brugeren ikke blande sig i den slags, det er nemlig de færreste brugere der har forstand til at foretage et kvalificeret valg! :-)
Og nej, generelt skal brugeren ikke blande sig i den slags, det er nemlig de færreste brugere der har forstand til at foretage et kvalificeret valg! :-)
Din opgave er at rådgive brugeren til at foretage det rigtige valg. Det kan aldrig blive din opgave at træffe valget for dem.
Forsøger du også og belære din mekaniker når han skal arbejde på din bil? :p
En meget dårlig sammenligning. For man må vel stadigvæk selv vælge bilmærket ?.
Det har du forhåbentligt allerede gjort, når du kontakter mekanikeren for at få din bil lavet. :-)
Jeg vil give Mikkel ret i, at hvis du vil have en professionel hjemmeside skal du som udgangspunkt ikke blande dig i, hvilke plugins eller templates, håndkodede elementer m.m., vedkommende leverandør bruger til at bygge dit site. Da han/hun er den professionelle, og du sandsynligvis ikke er det, ved leverandøren med stor sandsynlighed bedst, hvilke elementer, der bedst benyttes til dit site.
Noget af det vigtigste i valget af leverandør af professionelle hjemmesider er, at du har tillid til leverandøren, og at vedkommende på forlangende kan fremvise eksempler på eget arbejde. Hvis leverandøren påstår at have stor erfaring i at levere professionelle hjemmesider, må vedkommende også kunne fremvise et minimum af relevante referencer.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Din opgave er at rådgive brugeren til at foretage det rigtige valg. Det kan aldrig blive din opgave at træffe valget for dem.
Hvis vi bruger analogien med mekaniker, ville jeg aldrig, og jeg mener virkeligt aldrig, blande mig i, hvilke komponenter mekanikeren finder på at udskifte i motoren på min bil. Derfor er valget i praksis hans. Jeg har kun et par enkelte kontrolpunkter i forhold til valget af komponenter. Virker prisen rimelig, og virker bilen stadig fantastisk efter mekanikerens arbejde. :-)
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Det er forhåbentlig stadigvæk dig der har valgt bilmærket og ikke din mekaniker ?.
Ja, men valget af bilmærke er foretaget, inden jeg kontakter mekanikeren.
Jeg vil give Mikkel ret i, at hvis du vil have en professionel hjemmeside skal du som udgangspunkt ikke blande dig i, hvilke plugins eller templates, håndkodede elementer m.m., vedkommende leverandøren bruger til at bygge dit site
Som med bilen. Jeg skal nok selv vælge hvilket system den skal laves i. Og jeg vil da også have lov til selv at vælge et theme. Hvilket må svare til farven på en bil. Hvorfor skulle en Mekaniker vælge model og farve for mig ?.
Jeg tror desværre i prøver på at tage alle valgmuligheder fra jeres kunder. Så i kan få det så nemt som muligt. Men håber da jeg tager fejl.
Jeg tror desværre i prøver på at tage alle valgmuligheder fra jeres kunder. Så i kan få det så nemt som muligt. Men håber da jeg tager fejl.
Det er fordi du grundlæggende ikke forstår hvordan web-branchen virker og hvordan de forskellige roller i den er skruet sammen.
Når en kunde vil havde lavet et website, er det typisk med et forretningsmål for øje, her er det at konsulenten ofte går ind og vælger den rigtige platform for at nå målet. Simpelthen fordi valget af platform, er så komplekst, at det er svært hvis ikke umuligt for de fleste kunder at gøre kvalificeret.
Men Michael, jeg forstår simpelthen ikke hvorfor du bliver ved med at postulerer så skråsikkert, overfor en som Mikkel. Han har så vidt jeg husker omkring 10 års erfaring i webbranchen, mens det er tydeligt at du er helt ny i trafikken. Du kommer til kort hver gang, fordi der hvor du er nu bør du primært lytte og spørge indtil hvad der menes, mere end du skal dømme. For det er du på ingen måde kvalificeret til, og det er tydeligt for enhver!
Jeg forstår slet ikke Mikkels måske lidt for aggresive udmelding i denne sag?
Der er en kunde der vil have en Magento webshop med payment gateway - hvis man kan levere det kan man jo byde ind, hvis ikke kan man jo foreslå andre webshop løsninger der kan det samme eller mere og måske endda billigere eller bedre!
Det at lade web programmøren bestemme webshop platform er da ikke det samme som at han ved hvad der er bedst for kunden!! Nogle kan slet ikke lave andet end Magento andre laver kun Prestashop , nogle kan så lave begge dele eller har så stor erfaring at det er ligemeget, de kan få alt til at virke.
Kunden må stole på sin kritiske sans og se nogle referencer, stille kritiske spørgsmål om hvad der er med i prisen og hvad leveringstiden er og så fremdels. Og så er det op til web programmøren at levere varen hvis udbuddet er faldet til hans fordel.
At begynde at spille 'smart' over for en kunde er ikke særlig god kundepleje, prøv det på værkstedet næste gang hehe ;)
Mikkel har det med at være lidt konsekvent i sin udmeldinger, det er hans facon. Men hans pointe er super god.
Det kunden vil havde er nemlig stortset aldrig en Magento eller for den sagS skyld en CloudSprout webshop. Det kunden vil havde er en webshop indenfor et budget, som sælger maks!
Det er også derfor at vælget af menneskerne der skal udføre opgaven er vigtigere end valget af platform. Typisk så giver platform valget faktisk sig selv når man har valgt leverandør.