Jeg har fået installeret en ny videoplayer på min side. Det er en super dygtig programmør www.nuevoplayer.com som installerer det. Problemet er at han er en meget teknisk -og meget travl mand som godt kan skælde lidt ud når kunden ikke gør det korrekt ved bestilling af opgaver eller som jeg, har en manglende computerindsigt. Nu vil jeg forsøge at gøre det korrekt denne gang hvor jeg skal have et Facebook logo installeret på min side. Firmaet skriver i forbindelse med købet at ”you must deliver FTP user acces for your video website script files and we will install it for you.” det er ikke det engelske jeg ikke har styr på men det er det dér FTP. Hvad har han brug for? Er det det sammen som…. IP: Login: Pass: Sidste gang jeg sendte alt dette fik jeg klø af ham for at sende hele baljen da det er usikkert at gøre dette Kim |
Hej Kim
Når en programmør beder om FTP user access, så beder han om at få tilsendt login-oplysninger til dit website. Den gang du oprettede dit website har du sikkert modtaget en mail med en masser koder og oplysninger. Denne er ofte inddelt i sektioner, hvorved man kan skille dem fra hinanden. Den øverste er ofte FTP, dernæst mail og til sidst database. Mange skriver login-oplysninger til kontrolpanelet til dit webhotel øverst, men oftest kan du kende FTP på at der står ftp.ditdomæne.dk og det er denne adresse og dertilhørende brugernavn og kodeord som skal sendes til programmøren. I nogle tilfælde får du en IP-adresse et brugernavn og et kodeord, i stedet for ftp.ditdomæne.dk.