Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg udlevere når FTP user acces efterspørges?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  KitchenGo Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået installeret en ny videoplayer på min side. Det er en super dygtig programmør www.nuevoplayer.com som installerer det. Problemet er at han er en meget teknisk -og meget travl mand som godt kan skælde lidt ud når kunden ikke gør det korrekt ved bestilling af opgaver eller som jeg, har en manglende computerindsigt. Nu vil jeg forsøge at gøre det korrekt denne gang hvor jeg skal have et Facebook logo installeret på min side. Firmaet skriver i forbindelse med købet at ”you must deliver FTP user acces for your video website script files and we will install it for you.” det er ikke det engelske jeg ikke har styr på men det er det dér FTP. Hvad har han brug for? Er det det sammen som….

IP: Login: Pass:

Sidste gang jeg sendte alt dette fik jeg klø af ham for at sende hele baljen da det er usikkert at gøre detteEmbarrassed Men hvad har han brug for….?

Kim

Fra Tønder
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  KHansen IT Skrevet kl. 12:49

Hej Kim

Når en programmør beder om FTP user access, så beder han om at få tilsendt login-oplysninger til dit website. Den gang du oprettede dit website har du sikkert modtaget en mail med en masser koder og oplysninger. Denne er ofte inddelt i sektioner, hvorved man kan skille dem fra hinanden. Den øverste er ofte FTP, dernæst mail og til sidst database. Mange skriver login-oplysninger til kontrolpanelet til dit webhotel øverst, men oftest kan du kende FTP på at der står ftp.ditdomæne.dk og det er denne adresse og dertilhørende brugernavn og kodeord som skal sendes til programmøren. I nogle tilfælde får du en IP-adresse et brugernavn og et kodeord, i stedet for ftp.ditdomæne.dk.

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jun 12
Fra  KitchenGo Skrevet kl. 13:09

Hej Kenneth

Jeg tror jeg har det sidste og det var disse tre oplysninger jeg sendte. Han skrev nedenstående til mig i forbindelse med mine oplysninger, jeg forstår ikke helt hans spørgsmål angående login. Har han brug for mindre oplysninger til installering af småting på scriptet og er det det han skriver angående root....hold kæft jeg er blank.

Kim

Delivering user access is highly not safe, is only required when
libraries, or server settings neet to be installed or changed, not
script or domain files.
Additionally when uploading as "root" user, all new files and directories got
"root" owner instead of "www-data" and this may end with some file
access issues later.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 14:39

Helt klart og tydeligt

FTP host : domain.com
Username: xxxxxx
Password: xxxxxx

Disse  oplysinger står normalt i din velkomst mail

Men pas på da disse oplysniger 
giver en bruger adgang til alle dine filer  på dit webhotel

Fra Næstved
Tilmeldt 20. Jun 12
Fra  KitchenGo Skrevet kl. 19:55

Følger lige op. Det viste sig at vi ikke har fået oprettet en ftp adgang, da vi som udgangspunkt ikke skulle bruge den. Installeres i morgen og vi kan komme videre. Tak for hjælpen.

Kim

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)