Hej med jer Jeg står overfor et problem, så vidt jeg husker det fra Handelsskolen (ved at være mange år siden). Så kan man trække ydelser til Drift fra. Men ifg. Billys Billing, så ligger programmet først 33.33% på og derefter 20 % på. Hvilket jeg ikke kan få til at passe. Jeg lejer Servers i Frankring og i USA. Hvilket er en drift messing omkostning for mig. Kan jeg ikke trække det helt eller delvist fra ? Håber I kan hjælpe Med venlig hilsen Alex Christensen Rack Host |
Uden jeg har regnet på det så tror jeg den først lægger 33,33% til hvor efter den tager momsen 20% og kontere på momskontoene.
Når du som momsregistreret virksomhed køber varer og ydelser fra 3. lande, skal du som udgangspunkt betale moms i Danmark.
Det sker ved, at varen og ydelsen sælges til dig uden moms, hvorefter du selv beregner momsen ved anvendelse af den danske momssats.
Det er altså den, der erhverver varen og ydelsen, der beregner og betaler momsen.
NB! Som noget nyt kræves det, at momsen for varer og ydelser er opsplittet på 2 konti, dette træder i kraft pr. 1/1 2010.
Du skal have en konto i driftregnskabet der hedde "køb af ydelser 3. lande" som jeg tror du har, det billy så gør er den lægger den DK moms til trækker den fra og konterer den på momd kontoene. Hvor du skal have 2 konti der hedder " moms 3. lande" og " modkonto 3. lande.