Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE mærket

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder da positivt nok - tror jeg. Skal det tolkes sådan - at hvis man har et sådant, så er produktet vel i orden? Er faktisk ikke sikker på neglelak skal CE-mærkes. Var inde og kigge på en oversigt, der kunne jeg ikke se make up under "skal CE-mærkes"?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:18

Det er på ingen måde et kvalitetsstempel, men blot en test af produktets "farlighed", om du vil.

Jeg har aldrig beskæftiget mig med neglelak, så kontakt evt. Dansk Standard, som kan foretælle dig, om der forelægger et EU Direktiv.

Jeg faldt iøvrigt over Brian Brandts udemærkede indlæg om CE mærket, der forklarer det bedre, end jeg har fået gjort :-)
http://brianbrandt.dk/ce-maerket-hvem-hvad-hvordan-hvorfor-59.htm

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 11:23

Ja let er det ikke - jeg har faktisk skrevet til DS og håber på svar i næste uge.

Tak for alle dine input og god weekend.

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 04:27

Jeg er nu blivet lidt klogere - Der er ingen krav til CE mærkning på make up - dog en masse regler der skal overholdes. SGS certifikat er sådan set godt nok - men man kan/skal teste for mange forskellige ting for at se om det virkelig er uskadeligt. Rigtigt mange af ex kineserne lyver om at de sgs - når det kommer til stykket har de det ikke, eller også sender de et der omhandler et helt andet produkt. Virkelig deprimerende. Hvis jeg selv skal have lavet sgs i kina koster det rundt regnet 1500 dollar hvilket jeg ikke lige har. Blot lidt tilbagemelding.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 09:03

Helle Madsen:
Rigtigt mange af ex kineserne lyver om at de sgs - når det kommer til stykket har de det ikke, eller også sender de et der omhandler et helt andet produkt. Virkelig deprimerende

Sådan er det altså nu en gang at handle med kinesere, de snyder og bedrager hvor de kan komme afsted med det.  Er der nogen special grund til at du vil importere produktet fra Kina?   Hvorfor ikke få det lavet i Europa som et private label produkt ?

PS: SGS er navnet på et stort internatinalt inspektionsfirma. Så et SGS certifikat siger bare hvad tests firmaet har udført.

Mvh

Ravn

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 16:11

Hej Ravn - ja men ud fra de test kan man vel læse om EU krav er overholdt omkring indhold og at det ikke er sundhedsskadeligt osv..

Tja, går ud fra det vil være endnu dyrere at få lavet det selv?

Helle

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)