Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE mærket

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - jeg vil gerne importere neglelak fra Kina og har fundet mig en forhandler. Jeg kan se at hun er CE certificeret på hendes hjemmeside og der er en kopi af certifikat og nummer. Kan man henvende sig et sted og undersøge om det er et ægte certifikat ud fra nummeret - er det gratis? Jeg tør simpelthen ikke indkøbe medmindre jeg har sikret mig 100%

-Skal en forhandler ikke have CE mærket på hvert produkt eller hvordan?

På forhånd tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 18:45

Mig bekendt bekendt er det kun produkter der kan blive CE mærket såfremt de lever op til EU´s krav.

Uanset hvad du køber er det dig der har ansvaret for at produktete opfylder EU Kosmetiklovgivning( den er ret omfattede).

Du kan læpre mere om reglerne for import af kosmetik på miljøstyrelsens hjemmeside.

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 06:02

Hej Ravn - og tak, men alt det vidste jeg nu godt Big Smile. Har jo netop fundet en leverandør fra Kina der er CE-mærket ud fra hvad de skriver - ville bare gerne have bekræftet rigtigheden af certifikatet, da jeg har hørt nogle fusker med det. Altså, kan jeg tjekke certifikatets rigtighed nogen steder?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:14

CE-certifikater udstedes ikke af en central instans, så det kan ikke tjekkes nærmere. 

Sammenlign det med en iso14000 certificering vedr. miljø. Den siger overvejende noget om, at virksomheden har taget stilling til, hvordan den håndterer affald og fremadrettet vil begrænse miljøbelastningen.  

Med andre ord - alliér dig med fagfolk, der kan foretage test af produktet.

http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/downloads/ce_leaflet_economic_operators_en.pdf

http://ec.europa.eu/enterprise/policies/single-market-goods/cemarking/about-ce-marking/index_en.htm

Hvem har evt. udstedt CE-mærkningen for producenten? 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 07:30

Ok - tak for input Jacob. Kender du noget til SGS certificering? Er det lige så godt som CE til EU?

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 07:36
Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 07:42

Ja er det jeg mener. Men hvis du kigger på side 7 pkt D - det siger da noget om CE Europa - ved bare ikke hvad svare N/A betyder? Jeg talte med Dansk kontor SGS i går - de er faktisk i stand til at undersøge om et produkt kan godkendes, så vidt jeg forstod på hende...

-tak for input

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 08:06

Helle Madsen:

Ja er det jeg mener. Men hvis du kigger på side 7 pkt D - det siger da noget om CE Europa - ved bare ikke hvad svare N/A betyder? Jeg talte med Dansk kontor SGS i går - de er faktisk i stand til at undersøge om et produkt kan godkendes, så vidt jeg forstod på hende...

-tak for input

Som jeg forstår det, så laver SGS blot en profil af virksomheden.  I mit eksempel står der N/A (not available), hvorfor det er svært at sige så meget om. 

Men evt. kontakt MST og hold os gerne opdaterede her i tråden :)

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 08:32

Not available lyder jo ikke godt - men nu har jeg lige chattet med kineseren. Han har IKKE SGS certifikation - men MSDS - siger det dig noget? Jeg har heldigvis fået alle kopierne af det nu. Det skulle fortælle det hele - tror vi i EU kalder det samme for SDS. Det siger han da. Men nu vil jeg kontakte SGS kontor Danmark mandag med MSDS certifikat - og jeg kan få ham til at sende en prøve til SGS kontor Kina på mandag hvis jeg har behov for det. Det koster ikke så meget. Somregel under 500 og SGS kontor Danmark vil gerne hjælpe mig - bare super dejligt med danske kontakter - pu ha - hehe....

Skal helt sikkert nok komme med tilbagemelding her. Måske andre kan drage fordel af det hele.

Tilmeldt 23. May 08
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:27
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)