Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webmasterværktøjer - Sitemap

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er fordi det skal være et XML sitemap, men der er jo ingen grund til at indsende et XML sitemap når nu dine HTML sitemaps er indekseret?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:38

Oxkjær:

Det er fordi det skal være et XML sitemap, men der er jo ingen grund til at indsende et XML sitemap når nu dine HTML sitemaps er indekseret?

Jeg er uenig her. Blikfang har lige skrevet i et andet indlæg at webmaster tools fortæller at der er 16500 sider der mangler på domænet. Det kan tyde på at de har skiftet webshop-system eller lign. hvor det bestemt kun er godt at pinge Google med deres nye sider i form af et XML sitemap.

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 11:42

Tak for svar men... Hvad skal jeg gøre?

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:44

Blikfang.com:

Tak for svar men... Hvad skal jeg gøre?

Du bør få dig et XML sitemap. Hvilken webshop platform benytter du?

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Olsen:
Jeg er uenig her

Jamen det skal du da have lov til at være (det viser den ene stjerne du gav mit indlæg jo med høj tydelighed), men derfor er det stadigvæk det der bliver anbefalet af dem der ved noget om det, et XML sitemap er en nødløsning der bør bruges såfremt en hjemmeside ikke bliver indekseret, men det retter da på ingen måde op på de sider der svarer med en 404 som f.eks. på grund af skift af platform, duplicated content, sider der svarer på flere URL'er m.v.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blikfang.com:
Hvad skal jeg gøre?

Du skal få sat nogle 301 redirects op på de sider der ikke længere findes. Derved får du videreført evt. linkværdi disse sider har til dine nye sider.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:58

Oxkjær:

Patrick Olsen:
Jeg er uenig her

Jamen det skal du da have lov til at være (det viser den ene stjerne du gav mit indlæg jo med høj tydelighed), men derfor er det stadigvæk det der bliver anbefalet af dem der ved noget om det, et XML sitemap er en nødløsning der bør bruges såfremt en hjemmeside ikke bliver indekseret, men det retter da på ingen måde op på de sider der svarer med en 404 som f.eks. på grund af skift af platform, duplicated content, sider der svarer på flere URL'er m.v.

År tilbage var XML-sitemaps upålidelige og havde en rimelig sandsynlighed for rent faktisk at skade dit website, trods Googles eget forsøg på at få webmastere til at benytte det. I dag ser det helt anderledes ud. Jeg har oplevet flere cases hvor brugen af et XML sitemap har fået kunder ud af kniber - og faktisk forbedret rankings.

Men det egentlige formål med XML sitemaps, er at hjælpe Google med at få indekseret indhold på sitet hurtigere, samt hjælpe med at fortælle når der kommer nyt indhold.

En højere indekseringsfrikvens, kan meget vel være med til at Google kommer over 404-fejlene hurtigere, hvis de såfremt bliver fulgt korrekt op på med 301-redirects.

Det er kun i tilfælde med en meget ringe intern linkstruktur - samt sider med meget få links der peger imod sitet, jeg vil anbefale at få et sitemap på et senere tidspunkt.

De seneste par år har jeg foretaget multiple tests, som bakker min teori omkring XML sitemaps op, og så selvfølgelig mine erfaringer med mine kunder. Jeg er ikke klar over hvad du mener med "folk der ved noget om det", men at XML sitemaps skulle være skadeligt, er efterhånden ved at være en gammel påstand indenfor SEO branchen.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Olsen:
men at XML sitemaps skulle være skadeligt, er efterhånden ved at være en gammel påstand indenfor SEO branchen

Det har jeg vist ikke påstået, jeg mener stadigvæk bare, at et XML sitemap ikke nødvendigvis løser alle problemer, det er da fint nok hvis man uploader et XML sitemap, men man bør da hellere prioriterer finde årsagen til at det skulle være nødvendigt og så få rettet den først, og så få reddet den eventuelle linkværdi der måtte være.

Og giv mig så en stjerne for dette indlæg også, så har du fået 3 på stribe :-)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:28

Oxkjær:

Patrick Olsen:
men at XML sitemaps skulle være skadeligt, er efterhånden ved at være en gammel påstand indenfor SEO branchen

Det har jeg vist ikke påstået, jeg mener stadigvæk bare, at et XML sitemap ikke nødvendigvis løser alle problemer, det er da fint nok hvis man uploader et XML sitemap, men man bør da hellere prioriterer finde årsagen til at det skulle være nødvendigt og så få rettet den først, og så få reddet den eventuelle linkværdi der måtte være.

Og giv mig så en stjerne for dette indlæg også, så har du fået 3 på stribe :-)

Så fik du fem for det ovenover ;-)

Gav jo kun 1, fordi jeg er meget uenig i det du sagde.

Jeg har heller ikke sagt at et XML sitemap alene kan løse problemerne, men det kan bestemt hjælpe på vej, hvis der bliver sat korrekte 301'ere også. Nu lød tråden også på hvordan man fik det til at virke - og hvad hun skulle gøre. At bruge 5 minutter på at sætte et XML sitemap op, kan kun gøre godt.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)