Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af ide

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et par ideer, som jeg er overbevist om at der kan være både fremtid, udvikling og penge i.

Mit problem er, at jeg ikke selv har pengene til at få realiseret disse ideer alene, men har tænkt på at få en enkelt eller 2 investorer med ind over.

Nu er mit spørgsmål så, hvordan man finder eller hvor man søger investorer - ikke i banken.

Ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte eller hvem jeg skal kontakte, så håber I kan byde ind, på hvordan jeg kommer videre.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 09:09
Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et godt råd herfra. Du finder aldrig en investor hvis ikke du har et "færdigt produkt". Dette være sig enten en dybt udførlig forretningsplan, en prototype eller kan fremvise en balance i virksomheden.

Arbejd på idéen i din fritid hvis ikke du har nosser til at tage springet fuldt ud. Ingen kaster penge efter en mand der ikke har vist noget velvilje ved enten at arbejde som en hest uden løn, eller skudt egne penge i projektet. Derudover skal du have in mente, at jo tidligere i processen du finder investorer, jo større bid af kagen vil de typisk have.

Go` weekend. ;-)

Fra Allerød
Tilmeldt 8. Jul 08
Skrevet kl. 10:48

Jamen, begge ideer er fuldt "køreklar". Jeg har udarbejdet komplet materiale der beskriver begge ideer, jeg har arbejdet med designet, som jeg mener er næsten 100% på plads og har et så præcist som muligt estimat af omkostningerne til opstart.

Da begge ideer er webbaseret, så er jeg ude over at skulle ha' lavet prototyper og lignende.

Jeg har desværre ikke det økonomiske råderum pt. til at kunne kvitte mit job, men mener dog at jeg har arbejdet ret hårdt for at få det hele gennemarbejdet som køreklare ideer. Jeg har rådført mig hos nogle personer som har forstand på netop de områder mine ideer omfatter, som mener at jeg reel chance for at få det til at virke.

Der er nævnt amino kapital - hvad er det?

Er det Amino (stifterne) man kan præsentere sine ideer for, hvorefter de kan vurdere om de vil/kan skyde kapital i projektet?

Og hvordan får man kontakt til dem?

Tilmeldt 13. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:00

http://www.amino.dk/kapital/

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:34

Jeg synes at du tager fejl når du mener, at prototyper ikke er nødvendige ved webprojekter.

Hvis du har et demo site, som viser grundlæggende funktioner og hvad man kan forvente af sitet når det er klar, står du meget stærkere.

Og det er jo fordelen med webprojekter, at du kan lave mockups gratis.

Mvh Carsten

Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:14
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Ring til hassan på 31336970 han besvar opkald 7dag om ugen
Fra Allerød
Tilmeldt 8. Jul 08
Skrevet kl. 19:55

Hej Carsten

Tak for dit svar.

Jeg tænkte mere på prototyper i produktionsøjemed, så derfor mente jeg ikke at en prototype ville være aktuel i dette tilfælde.

Jeg har fået lavet nogle mock-ups (som jeg kalder det) over hvordan det skal se ud osv.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)