Hej Amino. Jeg står pt. med en CVR registreret virksomhed, som laver et lille overskud. Jeg har til tider brug for at køre, hvor jeg som regel bruger min egen bil da det er få km vi snakker. Jeg har så for nyligt få en genial idé til en anden virksomhed (det er alle idéer jo i starten ;) ), som uden tvivl kræver en bil med plads i, så overvejer en bil i Vw Caddy størrelsen. (50.000 og opefter) Lad os antage at jeg opretter virksomhed nr. 2, med CVR osv. Hvad gør jeg så med bil? Kan de to virksomheder dele bilen eller hvordan? Enkeltmandsvirksomheder hæfter jo til ejeren rent økonomisk, men er det muligt? Hvad gør man med KM fordeling osv? Jeg har en bil i forvejen, men en bette Skoda Citigo er jo just egnet til at hente og brinde store objekter. Forestiller mig at bilen skal indeholder værktøj til den ene virksomhed, hvor den fungerer som en mandskabsvogn hvor jeg kører ud til kunderne. Til den "nye" virksomhed skal den hente og bringe i hele landet. Ps. Jeg er 18 år, skal jeg betale den samme høje forsikring som vi unge betaler, nu hvor det er en firmabil? Håber i forstår essensen af mit spørgsmål. Mvh. Casper L |
Du kan helt enkelt ikke ha mere end et CVR som personlig virksomhed, til gengæld kan det CVR godt drive noget i to forskellige retninger og registreres i to brancher. Du vil derfor kun ha en firmabil i et CVR og kan dele som du vil. Vil du har flere selskaber, skal du oprette ApS'er f.eks.
Hvad forsikring angår tror jeg ikke det gør forskel om det er som person eller CVR, men shop lidt rundt
vh